بازی‌های لیگ برتر از امروز وارد هفته بیست‌وچهارم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی‌های لیگ برتر پس از وقفه‌ به خاطر برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز (جمعه) دوباره آغاز خواهد شد که بر این اساس، چهار بازی از هفته بیست‌وچهارم در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود. در مهمترین دیدار امروز سپیدرود رشت میزبان سایپا خواهد بود.

مشکی پوشان مشهد - سپاهان

رضا عنایتی پس از بازی هفته بیست‌وسوم از سمت خود استعفاء داد، اما بعد از صحبت‌های مسئولان باشگاه، دوباره به این تیم برگشت. مشکی‌پوشان در ورزشگاه تازه تأسیس امام رضا (ع) دنبال کسب سه امتیاز هستند که اگر به دستش نیاورند به سقوط به لیگ دسته اول خیلی نزدیک می‌شوند. عنایتی دوست ندارد سال اول مربیگری‌اش را با خاطره‌ای تلخ به پایان ببرد.

سپاهانی که هنوز پرافتخارترین تیم به لحاظ کسب قهرمانی در لیگ است، این روزها اوضاعی بحرانی دارد و شکست در این بازی می‌تواند آنها را در منطقه خطر سقوط قرار دهد. شاید بدبین‌ترین هوادار فوتبال هم تصور نمی‌کردند که سپاهان به این حال و روز بیفتد.

تکلیف مشکی‌پوشان مشخص است، آنها با ۱۵ امتیاز در انتهای جدول قرار گرفته‌اند و ۵ امتیاز با تیم پانزدهم فاصله دارند. سپاهان هم با ۲۱ امتیاز در رده سیزدهم است.

سپیدرود رشت - سایپا

مهمترین بازی این هفته تقابل تیم‌های سپیدرود رشت و سایپا خواهد بود. وقتی علی کریمی سرمربی نفت تهران شد، همه منتظر تقابل او با علی دایی در نیم فصل بودند، اما کریمی جدا شد تا رویای فوتبال‌دوستان محقق نشود. با گذشت زمان، کریمی سرمربی سپیدرود شد تا این بار تحت هدایت این تیم به مصاف سایپا برود. نیازی نیست بازنگری دوباره در اختلاف قدیمی دایی و کریمی داشته باشیم، این دو از زمان بازیگری در تیم ملی و بعدها به عنوان سرمربی (دایی) و بازیکن (کریمی) تقابل‌هایی داشته‌اند. یک بار در ورزشگاه آزادی کریمی و دایی با هم آشتی کردند، اما نه واقعی، بلکه مصلحتی. هیچ وقت اختلاف این دو با هم حل نشد و بارها مصاحبه‌هایی علیه یکدیگر انجام دادند. با گذشت زمان، کمی آتش اختلافات کم شد و دایی در مصاحبه‌های اخیر گفته که کریمی را دوست دارد، اما نمی‌توان به راحتی گفت که هیچ مشکلی بین آنها نیست.

به طور حتم، کریمی فردا طبق عرف به عنوان میزبان سمت دایی می‌رود و با هم روبوسی هم خواهند کرد، اما باید دید آنها واقعا اختلافات را کنار می‌گذارند یا نه. هم کریمی و هم دایی از معترضان جدی به داوری هستند، دایی کمی آرام‌تر شده، اما کریمی در هفته‌های اخیر در جنگ با فدراسیون فوتبال و کمیته داوران قرار گرفته و وارد بازی شده که به سود سپیدرود نیست. دایی و کریمی آدم‌هایی آرامی کنار زمین نیستند و شاید اتفاقات جریان بازی کاری کند، آنها به هم معترض هم شوند. فوتبال هیچ وقت قابل پیش بینی نیست و شاید روبوسی و خوش و بش‌های کنار زمین در ادامه بازی به جنگ و جدال تبدیل شود. ورزشگاه سردار جنگل گیلان محل رقابت شهریار و جادوگر است، آیا جادوگر تیم شهریار را دریبل می‌زند یا این شهریار است که فاتح سردار جنگل می‌شود. برای همه پیش‌بینی‌ها، باید تا ساعت ۱۵ صبر کنیم.

وضعیت سایپا به مراتب بهتر از سپیدرود است، سایپا که نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفته با ۳۸ امتیاز و به دلیل تفاضل کمتر در رده چهارم است و می‌تواند با پیروزی در این دیدار در رده دوم هم قرار بگیرد. سپیدرود با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم است و برای اینکه از منطقه خطر موقتا دور شود، چاره‌ای جز پیروزی نخواهد داشت.

گسترش فولاد تبریز - پیکان

در شرایطی که گسترش فولاد نتایج خوبی گرفته بود، چند هفته‌ای است روی دور تساوی و شکست قرار گرفته، برعکس این موضوع برای پیکان است. شاگردان مجید جلالی هفته‌های زیادی رنگ برد را ندیده بودند، اما چند هفته اخیر نتایج خوبی کسب کرده‌اند. پیکان با تیم‌های بالای جدول و مدعی کسب سهیمه تنها ۳ امتیاز فاصله دارد و دوست ندارد این فرصت را از دست بدهد. شاگردان جلالی با ۳۵ امتیاز در رده هفتم قرار دارند. گسترش هم که یک پله پایین‌تر از پیکان است، با پیروزی هم نمی‌تواند جایگاهش را تغییر دهد، اما برای هفته‌های آینده امکان نزدیک شدن به تیم‌های بالای جدول را فراهم خواهد کرد. شاگردان فیروز کریمی با ۳۰ امتیاز در جایگاه هشتم ایستاده‌اند.

نفت تهران - صنعت نفت آبادان

تیم‌های هم‌ نامی با شرایط متفاوت به هم رسیده‌اند. نفت تهران با حضور هومن افاضلی چهره دیگری به خود گرفته و کمی به وضعیتش سر و سامان داده است. با این وجود، نفت همچنان در منطقه خطر است و اگر به پیروزی برسد، حاشیه امنیتی برای خودش ایجاد خواهد کرد. نفت آبادان که بیشترین دلخوشی‌اش رسیدن به فینال جام حذفی بود، این روزها خیلی انگیزه زیادی ندارد و شاید فراز کمالوند با صحبت‌هایی که انجام داده، بتواند در تیمش انگیزه ایجاد کند. نفت تهران با ۲۳ امتیاز در رده دوازدهم و نفت آبادان با ۲۹ امتیاز در جایگاه نهم ایستاده‌اند.

برنامه کامل بازی‌های هفته بیست‌وچهارم به شرح زیر است:

جمعه ۴ اسفند

مشکی پوشان مشهد - سپاهان - ورزشگاه امام رضا مشهد - ساعت ۱۴:۱۵

علیرضا فغانی - محمدرضا مدیرروستا - جواد مداح - حسین زمانی - ناظر: حاتم بک پور

سپیدرود رشت - سایپا - ورزشگاه سردار جنگل - ساعت ۱۵

حسین زرگر - حسن ظهیری - اسد حاج محمدی - سعاد وفاپیشه - ناظر: حسین عسگری

گسترش فولاد تبریز - پیکان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز - ساعت ۱۵

رضا کرمانشاهی - رضا سخندان - بابک عباسقلی‌زاده - محمدحسین ترابیان - ناظر: ابراهیم میرزابیگی

نفت تهران - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵:۳۰

اشکان خورشیدی – بابک داوری - علی احمدی - علی میرغفاری - ناظر: اسماعیل صفیری

شنبه ۵ اسفند

ذوب‌آهن اصفهان - پدیده خراسان - ورزشگاه فولادشهر اصفهان - ساعت ۱۵:۳۰

محمدرضا اکبریان - سجاد طوری - قهرمان نجفی - علیرضا حیدرپناه - ناظر: ابوطالب طاهریان

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه تختی جم بوشهر - ساعت ۱۵:۳۰

علی صفایی - هادی طوسی - مهدی شفیعی - جواد محمدی - ناظر: رسول فروغی

فولاد خوزستان - استقلال - ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت ۱۶

بیژن حیدری - علیرضا ایلدروم - مهدی الوندی - امید سعیدفر - ناظر: مسعود مرادی

پرسپولیس - استقلال خوزستان - ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۸:۳۰

کوپال ناظمی - محمدرضا ابوالفضلی - محمد راهی - علی اصغر مومنی - ناظر: مسعود عنایت

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.