دربی اکثرا پرگل لندن مثل همیشه حساس و تعیین‌کننده است و بار دیگر تقابل شاگردان ونگر و پوچتینو هیجان‌انگیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته قبل با انجام ده‌هزارمین بازی تاریخ لیگ برتر انگلیس، دفتر خاطرات این رقابت‌های جذاب ورق خورد؛ خاطراتی که بخش زیادی از آن با نبردهای پرشکوه تاتنهام و آرسنال، دشمنان خونی لندنی شکل گرفته است.

از نبرد منجر به برتری ۵ بر ۴ آرسنال تا تساوی ۴ بر ۴ دراماتیک، لندن همیشه با این جدال اوج حساسیت و جذابیت را در خود دیده است و این بار هم وقتی ۲ تیم از ساعت ۱۶ امروز (شنبه) در اولین بازی هفته بیست و هفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف هم بروند، جنگ به معنای واقعی معنا می‌شود.

همسایه، این بار در جدول

۲ تیم علاوه بر موقعیت جغرافیایی در جدول هم همسایه هستند. تاتنهام پوچتینو پس از اینکه در پایان فصل گذشته برای اولین بار در ۲ دهه اخیر فصل را بالاتر از آرسنال به پایان برد، حالا با ۴ امتیاز برتری نسبت به آرسنال ۴۵ امتیازی در رده پنجم چشم امید به کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان دارد. اگر تا یک و نیم دهه پیش، مطالبات هواداران تاتنهام از پیروزی در دربی لندن فراتر نمی‌رفت، حالا نیمه سفید لندن علاوه بر پیروزی و بالاتر ایستادن از آرسنال، رویای ناکام کردن رقیب در رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا برای دومین فصل متوالی را دارد اما آرسنال، آرسنال است و ونگر، هنوز ونگر؛ همان تیمی که در هر ۹ بازی قبلی در استادیوم ویمبلی ( استادیوم موقت و فعلی تاتنهام) پیروز شده و امید به دهمین پیروزی متوالی دارد. به همین دلیل و به خاطر تماشاگران بیشتر و چمن مرغوب‌تر، ونگر بازی در این ورزشگاه ملی را به جدال در وایت‌هارت‌لین (زمین اصلی تاتنهام) ترجیح می‌دهد.

غایبان بازی

تاتنهام نه تنها همه بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار دارد، بلکه می‌تواند از لوکاس مورا، خرید جدیدش از پاری‌سن‌ژرمن هم استفاده کند. آلدروایرلد هم آماده شده و وینکس، آئوریه و روس هم قادر به همراهی تیم‌شان هستند. در سوی مقابل احتمال غیبت پیتر چک، سنگربان آرسنال به دلیل مصدومیت در بازی قبلی مقابل اورتون وجود دارد. در این صورت، اوسپینا درون چارچوب قرار می‌گیرد. مونرئال و ولبک دوران آسیب‌دیدگی را پشت سر گذاشته‌اند اما کاسورلا مانند چند ماه پیش نمی‌تواند تیم قرمزپوش لندن را همراهی کند.

نکات کلیدی

* تاتنهام در دربی دور رفت تنها شکست در ۷ رویارویی قبلی لیگی مقابل آرسنال را تجربه کرد.

* آرسنال در صورت برتری در این دربی، برای چهارمین در تاریخ لیگ برتر هر ۲ دربی یک فصل مقابل تاتنهام را به سود خودش خاتمه داده است.

* ۲ تیم برای اولین بار از بازی نیمه‌نهایی جام حذفی فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ در ورزشگاه ویمبلی به میدان می‌روند. در آن بازی ماه آوریل، تنها گل تونی آدامز برتری آرسنال را رقم زد.

* هری کین در ۶ دربی قبلی ۶ گل به آرسنال زده و در این بازه زمانی تنها در یک بازی (دربی دور رفت فصل جاری) موفق به باز کردن دروازه رقیب سنتی نشده است. آقای گل فعلی لیگ برتر در ۳ بازی خانگی اخیر ۴ بار دروازه آرسنال را باز کرده است.

* اوبامیانگ، خرید جدید آرسنال در ۴ بازی اخیر ۴ بار به تاتنهام گل زده که از آن جمله می‌توان به یک گل در ۲ رویارویی در لیگ قهرمانان و ۳ گل در ۲ بازی لیگ اروپا اشاره کرد.

* مخیتاریان در ۱۲۰ دقیقه ابتدایی بازی در لباس آرسنال ۳ پاس گل داده؛ در حالی که الکسیس سانچس در هزار و ۵۰۷ دقیقه بازی برای آرسنال در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ همین تعداد پاس گل را ارسال کرد.

ترکیب احتمالی

آرسنال: اوسپینا، کوشیلنی، مصطفایی، مونرئال، بیرین، رمزی، ژاکا، مخیتاریان، اوزیل، ایووبی و اوبامیانگ

تاتنهام: یوریس، سانچس، فرتونگن، تریپیر، دیویس، دمبله، دایر، آلی، اریکسون، مین و کین

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.