سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: به بازیکنانم بابت تلاشی که کردند تبریک می‌گویم، اگر فوتبال خوبی بازی نمی‌کردیم از هواداران عذرخواهی می‌کردم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: به بازیکنانم بابت تلاشی که کردند تبریک می‌گویم، اگر فوتبال خوبی بازی نمی‌کردیم از هواداران عذرخواهی می‌کردم. به گزارش خبرگزاری فارس، سیدسیروس پورموسوی در نشست خبری بعد از بازی با استقلال خوزستان، گفت: به بازیکنان به خاطر تلاش‌شان تبریک می‌گویم. ای کاش قرارداد بازیکنان منتشر می‌شد. بازیکنی که ۵ پیشنهاد داشت به خاطر فولاد به این تیم آمد. ما ۳۸ امتیاز گرفتیم و با تیم‌های دوم و سوم با یک بازی کمتر هم امتیاز هستیم، متاسفانه برخی از هواداران انتظار بیشتری دارند. اگر تیم ما ضعیف بود به آنها حق می‌دادیم البته از هوادارانی که از دقیقه یک تا ۹۰ تیم را تشویق می‌کنند تشکر می‌کنم. سطح توقع برخی از دوستان خیلی بالا رفته است فراموش نکنید این تیم دو سال قبل دهم و دوازدهم بود. سال گذشته در آخرین بازی تیم پیکان می‌بازد و هواداران تیم را تشویق می‌کنند چرا که آن بازیکنان با غیرت بودند. تیم ۳۸ امتیاز گرفته و با یک بازی کمتر هم امتیاز با تیم دوم و سوم جدول است اما این اعتراضات صورت می‌گیرد. 

پورموسوی تاکید کرد: اگر فوتبال خوبی بازی نمی‌کردیم از هواداران عذرخواهی می‌کردم ولی ما فوتبال ناب خوزستان را ارائه دادیم. پاس تودر،‌ شوت،‌ضربه ایستگاهی و همه چیز داشتیم. در بازی با نفت آبادان گفتم ما در نیمه اول بد بودیم اما در نیمه دوم بسیار خوب کار کردیم اما امروز از اول خوب بودیم واقعا حیف است که بعد ازبازی این بازیکنان را تشویق نکنیم، سال قبل کنار زمین عصبی می‌شدم ولی امسال خیلی آرامش دارم چرا که به توانایی بازیکنان اعتقاد و ایمان دارم، بازیکنان تمام توانشان را می‌گذارند این بازیکنی است که برای اولین‌بار باعث شدند فولاد سپاهان را رفت و برگشت شکست دهد. این بازیکنان با تمام قدرت تیم را در کورس نگه داشتند ما بین غول‌های ایران رقابت می‌کنیم، هزینه‌ تیم‌های دیگر را نگاه کنید، یک عده از بازیکنان ما جوان هستند،‌ روز اول با همین تیم شروع کردم و تا روز آخر کار را را همین تیم ادامه می‌دهم. به بازیکنانم اعتقاد و ایمان دارم دوست دارم از این بازیکنان حمایت شود اگر امروز عبدالله کرمی با کمردرد و مچ درد به رختکن می‌آید من جز شرمندگی چیزی ندارم. بازیکنان اینقدر با غیرت کار می‌کنند آنوقت هوادار می‌گوید بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم کدام یک از این نفرات بی‌غیرت هستند اگر آنها بی غیرت بودند در استان نمی‌ماندند. ما در اصفهان برنده می‌شویم و وقتی به شهر خودمان می‌آییم فحش می‌خوریم. هواداران باید تحمل کنند هشت هفته از قرارداد من مانده است اما قول شرف می‌دهم که هفته بعد استعفا خواهم داد. اگر امروز استعفا ندادم فقط به خاطر بازیکنان بوده است. می‌خواستم یک هفته دیگر کنار بازیکنان باشم تا در بازی بعد تیم را به رده دوم بازگردانیم و من تحت هر شرایطی استعفا می‌دهم. 

سرمربی فولاد درمورد اینکه دلیل این تصمیمش چیست خاطرنشان کرد:  دلیلم بی‌احترامی است که به بازیکنان شد. چند ماه قبل مرز چذابه بودم و عده‌ای جلویم را گرفتند و به من گفتند شما تیمت فوتبال بازی کند و اگر ما شش گل هم دریافت کردیم حمایت خواهیم کرد. ما شش گل نخوردیم بلکه در ۱۷ بازی بازنده نشدیم، امروز ما باختیم که فحش خوردیم؟ ما انتهای جدول بودیم که فحش خوردیم، ما یک دقیقه هم عقب ننشتیم و با چهار مهاجم بازی کردیم. هوادار دوست دارد در خانه تیمش برنده شود اما فوتبال همین است و گاهی این اتفاق نمی‌افتد. اگر تیم تاکتیک نداشت و مشکل بدنی داشت حق را به هواداران می‌دادیم، می‌دانم دست‌هایی پشت پرده است که اگر جلویش را نگیریم فولاد به حاشیه می‌رود، امروز از بازیکنان خواستم با کسی مصاحبه نکنند. ما باید آرامش داشته باشیم، فولاد با آرامش به اینجا رسید. از مدیریت باشگاه،‌هیات مدیره و کانون هواداران همه زحمت کشیدند، باید بررسی صورت بگیرد و اجازه ندهیم سرمایه‌ها از استان فرار کنند. کاری به بازی استقلال خوزستان ندارم، آنها هم فوتبالشان را بازی کردند اما ما بدشانس بودیم به خاطر بدشانسی نباید به بازیکنان بی‌احترامی کرد. این تیم سال گذشته دهم بوده است و اگر قهرمان بود حرف آنها درست بود. هزینه بسیار زیادی هم انجام شده بود. هوادار آن روز کمک کرد که بعد از باخت مقابل پیکان ایستاد و بازیکن و کادر فنی را تشویق کرد. ما امروز آن هوادار را می‌خواهیم چرا ما در خارج از خانه راحت‌تر بازی می‌کنیم و آرامش بیشتر داریم‌ به شما قول می‌دهم اگر تیم به حاشیه برود از رده پنجم هم پایین تر می‌رود. من به عنوان مسئول فنی یک هفته دیگر در خدمت باشگاه فولاد هستم درست است قرارداد من دو ساله بود ولی اینطور نمی‌شود کار کرد وقتی حرمت شکسته می‌شود باید رفت. از فردا این تساوی را فراموش می‌کنیم.  انشاءالله تلاش می‌کنیم در مقابل پیکان برنده شویم و در حاشیه امنیت قرار می‌گیریم و این ۱۰-۱۲ نفر بیایند تیم را خودشان ارنج کنند شاید وضعیت بهتر شد. 

وی در ادامه تاکید کرد: من در محله‌ای بزرگ شدم که خیلی‌ها بزرگتر از من هستند. فوتبال فقط مسائل فنی نیست باید حواشی هم مدیریت شود. من همیشه کنار بازیکنانم بودم و اگر جدا هم شوم همیشه پشت آنها خواهم بود. اگر به خودم و خانواده‌ام فحش بدهند محال است کوتاه بیایند. این بازیکنان با من مذاکره کردم و می‌دانم چه قیمتی داشتند اما بازیکن به خاطر خوزستان به فولاد آمد. نمی‌توانم این مساله را تحمل کنم دیدید خودم رفتم کنار هواداران ایستادم و به من بطری پرت کردند اما واکنشی نداشتم و گفتم ما الان ۳۸ امتیاز داریم و تیم‌مان بالانشین است. نمی‌خواهم تیم به حاشیه برود اما حرف دلم این است که اعتراضات فوتبالی نیست بلکه غیرفوتبالی است. 

پورموسوی در ادامه خاطرنشان کرد: من حرفم را شفاف می‌زنم، صادق هستم ولی ساده نبودم، می‌دانستم برخی بعد از آمدن من در بین هواداران هزینه می‌کنند و آنها را علیه ما تحریک می‌کنند با بازیکن ما تماس می‌گیرند و می‌گویند فلانی را می‌آورند تا تو را کنار بگذارند. فلسفه مربیگری من اعتماد و وفاداری به همه است. در استقلال خوزستان و فولاد این روند را دنبال کردم، این بازیکنان در ایران بهترین هستند چرا که نسبت به هم اطمینان و دوستی دارند. شما به صنعت نفت آبادان نگاه کنید آنها بیش از ۲۲ میلیارد هزینه کرده‌اند. من با این بازیکنان مذاکره کردم و قیمت‌ها را می‌دانم‌با بازیکن حرف می‌زدیم و آنها می‌گفتند اصلا صحبت این غیبت‌ها را نکنید. در نیم فصل به بازیکن اعلام کردیم ۳۰۰ میلیون بگیرد ولی او می‌گفت پینشهاد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی دارد. باز هم می‌گویم از روز اول تلاش کردند ما را به حاشیه ببرند اما ما نسبت به هم اطمینان داشتیم.

سرمربی فولاد افزود: از هیات مدیره و مدیر عامل تشکر می‌کنیم آنها واقعا تلاش می‌کنند یکدلی و آرامش باعث شده ما تا امروز اینجای جدول باشیم، به قول معروف شکر نعمت نعمتت افزون کند، متاسفانه برخی شکر نعمت نمی‌کنند و از روزی می‌ترسند که تیم ناخواسته به حاشیه برود مطمئن باشید در این هفته باز هم تلاشم را می‌کنم و بالاخره دست افرادی که بیرون هستند رو خواهد شد، ماه پشت ابر نمی‌ماند. با بازیکنانمان صحبت کردند و برای آنها پیشنهاد می‌آوردند بازیکن چه بازی انجام دهد و چه بیرون باشد تحت قرارداد باشگاه است. مسولان استان باید چاره‌اندیشی کنند، هر تیمی در خوزستان مربی و بازیکنش باید حاشیه امنیت داشته باشند اما برخی دنبال حاشیه هستند آقایان هم آنها را می‌شناسند ورزشگاه دوربین‌های مداربسته دارد باید دوربین‌ها را چک کنند. مگر می‌شود تیم دوم و جدول با این حواشی روبرو شود چرا به این نگاه نمی‌کنند که تیم هفده هفته است که شکست نخورده است. ما جزو ۵-۴ تیم پایین جدول از لحاظ هزینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید به این موضوع ورود کنند این مسائل در سال‌های قبل هم بوده است و باید به دوربین‌های مداربسته مراجعه کنند تا با شناسایی این افراد ببینند آنها به دنبال چه چیزی بوده‌اند. آیا آنها فوتبال را از ما بهتر می‌فهمند آنها کجای فوتبال بوده‌اند، من با این بازیکنان زندگی می‌کنم، هوادار یک هفته بازی را می‌بیند و می‌خواهد ترکیب بچیند،‌آنها باید از تیم حمایت کنند مگر قرار است هر روز برنده شویم. رئال مادرید و بارسلونا هم بازنده می‌شود مگر می‌شود با یک باخت همه چیز را به هم بریزیم. 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.