یک روزنامه آلمانی از تلاش‌های رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای مذاکره با رئیس فیفا برای انتخاب محل بازی خانگی تیم استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا خبرداد.

یک روزنامه آلمانی از تلاش‌های رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای مذاکره با رئیس فیفا برای انتخاب محل بازی خانگی تیم استقلال تهران در لیگ قهرمانان آسیا خبرداد. به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه دی‌ولت آلمان براساس گزارشات SID و AFP، مقاله‌ای منتشر کرد که به رایزنی‌های رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در مورد انتخاب محل بازی‌های خانگی تیم استقلال تهران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به خاطر عدم  حضور در عربستان پرداخته است.

این نشریه در سایت خود عنوان کرد تنش سیاسی ایران و عربستان،‌ بازی‌های تیم استقلال تهران به مربیگری وینفرد شفر در لیگ قهرمانان آسیا را تحت تاثیر قرار داده است.

این رسانه ادامه داد:کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) انتخاب استقلالی‌ها را رد کرد و این بازی در عمان را تاییدکرد.البته خود همین کشور نیز با توجه به وضعیت سیاسی، فشارهای را وارد می‌کند.در واقع تیم تحت امر وینفرید شفر امکان ارائه آلترناتیوهای دیگر را برای این منظور نداشت. به همین دلیل بود که عالی‌ترین مقام فدراسیون فوتبال ایران برای مداخله در این موضوع، راهی زوریخ و فیفا شد.

این رسانه افزود:مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران به زوریخ رفت تا با جیانی اینفانتینو به طور شخصی صحبت کند.دلیل این حضور به خاطر اعتراضی بود که از سمت ایران به خاطر انتخاب محل بازی‌های استقلال و الهلال عربستان مطرح شده بود.با توجه به شرایط پرتنش سیاسی،دو بازی رفت و برگشت در خاک دو کشور انجام نخواهد شد. استقلال به همین خاطر برای بازی خانگی‌ تاریخ ۲۰ فوریه در قطر را برگزید.در حالیکه الهلال دوئل خانگی در تاریخ ۱۶ آوریل را در کویت می‌خواست.

دی‌ولت در پایان عنوان کرد که مسئولیت برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برعهده کنفدراسیون فوتبال قاره است و و باید منتظر بود که آیا فیفا در این زمینه ورود می‌کند یا نه.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.