فدراسیون بین المللی فوتبال درحالی به پرسش خبرنگار مهر در مورد آقای گلی فوتسال جهان پاسخ داد که آمار دقیقی از گل های به ثمر رسیده در کلیه رقابت ها را در اختیار ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از آنکه اخبار ضد و نقیضی در مورد آقای گلی فوتسال جهان و سبقت گرفتن فالکائو از وحید شمسایی در رسانه های مختلف منتشر شد، خبرنگار مهر در ایمیلی به فیفا خواست در این مورد اظهار نظر رسمی داشته باشد.

انتشار گزارش گروه ورزشی مهر(اینجا) واکنش های متفاوتی را به همراه داشت و این ذهنیت برای برخی ایجاد شد که تعداد گل های وحید شمسایی همانی است که فیفا اعلام کرده است. اما در گزارش مهر تاکید شده بود که فیفا تعداد گل هایی که در جام جهانی به ثمر رسیده را ثبت کرده است.

با این حال ذکر چند نکته در این مورد ضرروی است:

۱ - گروه ورزشی مهر برای مشخص شدن این موضوع و تعیین تکلیف تعداد گل های زده شمسایی از فیفا استعلام کرد و به هیچ عنوان به دنبال تخریب جایگاه وحید شمسایی نبود و به گواه کاپیتان پیشین تیم ملی، همواره ارتباط نزدیکی از این بازیکن پرافتخار داشته و همانند همه ایرانیان افتخار خواهد کرد که شمسایی آقای گل فوتسال دنیا باشد.

۲ - فیفا تعداد گل های فوتبال و فوتسال را به طور رسمی در سایت خود ثبت نمی کند و تنها از سایت ها و منابعی که به آنها اعتماد دارد در سایت خودش نقل می کند. به همین خاطر تعداد گل هایی که شمسایی در رقابت های مختلف آسیایی، جام ملت های آسیا و ... به ثمر رسانده در آمار فیفا نیست.

۳ - وحید شمسایی حدود شش سال است که از تیم ملی فوتسال ایران خداحافظی کرده و اگر آقایان مسئول کمترین دغدغه برای حفظ این عنوان برای ایران را داشتند در این مدت می توانستند زمینه دعوت شمسایی به تیم ملی را فراهم کنند تا اختلاف او با فالکائو بیشتر شود و گلزن برزیلی نتواند به او برسد. حالا که رکورد از دست رفت همه یادشان افتاد که شمسایی هم هست و باید به او توجه کرد.

۴ - قطعا دست های پشت پرده اجازه نمی دهند شمسایی دوباره به تیم ملی برگردد و برای این تیم بازی کند. اما طی روزهای گذشته تلاش های زیادی صورت گرفته تا این بازیکن در چند بازی حضور داشته باشد. اما اینکه چند گل بزند و چقدر از فالکائو جلو بیفتد مشخص نیست.

۵ - تعداد گل هایی که فالکائو به آن اشاره کرده ۳۹۴ گل است که دو گل از وحید شمسایی جلو زده است. با این حال مشخص نیست که این بازیکن برزیلی تا چه زمانی در تیم ملی حضور خواهد داشت و چند گل دیگر خواهد زد. طبیعتا اگر او همچنان در تیم ملی برزیل حضور داشته باشد کار شمسایی برای پس گرفتن این رکورد سخت خواهد بود.

۶ - گروه ورزشی مهر مثل تمام رسانه های ورزشی از افرادی که بخواهند به شمسایی کمک کنند تا این رکورد را برای ایران حفظ کند کمک خواهد کرد و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.