سرمربی گسترش‌فولاد تبریز گفت: گل خوردن در دقایق پایانی به معنی ضعف بدنی نیست.

سرمربی گسترش‌فولاد تبریز گفت: گل خوردن در دقایق پایانی به معنی ضعف بدنی نیست. به گزارش خبرگزاری فارس، فیروز کریمی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران گفت: ما در دقایق پایانی نتیجه گرفته‌ایم و گل‌های خوبی هم زدیم. خوردن گل در دقایق پایانی دلیل ضعف بدنی نیست. در بازی با ذوب‌آهن بحث قوای تیمی نبود. یک ضربه ایستگاهی زدند و بازیکن ما قصور کرد. 

* دیگر در مورد بازی‌های گذشته حرفی نزنیم

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم در بازی‌های آینده دقت‌مان را بالاتر ببریم. البته دیگر درباره بازی‌های گذشته حرف نمی‌زنیم چرا که این بازی‌ها گذشته است. باید بیشتر کار کنیم و در دقایق پایانی تمرکز و شرایط روحی روانی تیم را بهتر کنیم و امیدوارم از این به بعد شاهد این مسائل باشیم.

*  تماشاگران با دیدن بازی هایمان بیشتر می‌شوند

سرمربی گسترش‌فولاد درباره استقبال کم هواداران هم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این مسئله پخش مستقیم بازی‌هاست. البته مردم تبریز فوتبال‌فهم هستند و خیلی خوب آنالیز می‌کنند. مطمئنا با دیدن نوع بازی‌های ما تماشاگران بیشتری مجذوب بازی گسترش‌فولاد می‌شوند و تماشاگران هم بیشتر خواهند شد. البته  ما می‌توانستیم مقابل پرسپولیس یا ذوب‌آهن وقت‌کشی کنیم و برنده باشیم اما فلسفه فوتبال ما این نیست و معتقدم تیمی که نتواند چند دقیقه حفظ نتیجه کند شایستگی کسب نتیجه ندارد. ما به دنبال کارهای ناجوانمردانه نیستیم و به دنبال انجام بازی فوتبال برای جذب تماشاگران هستیم. البته تماشاگران در تبریز بیشتر تحت تاثیر تراکتورسازی هستند. همانطور که شاید در تهران سایپا بهتر بازی کند اما مردم بیشتر به دنبال پرسپولیس و استقلال هستند. مطمئنا با ادامه روند بازی‌های خوب بتوانیم تماشاگران بیشتری را جذب کنیم.

* هواداری که خبری از مصدومان تیم ندارد، هوادار نیست

کریمی تصریح  کرد: البته تماشاگران باید بدانند وظیفه‌شان چیست. طرفدار باید در روزهای سخت هم طرفدار باشد. یکی دو بازی قبل می‌گفتند که سامان نریمان‌جهان کجاست که بازی نمی‌کند و آنها اطلاع ندارند که این بازیکن دچار کشیدگی عضله شده است. چنین شخصی طرفدار نیست و جایی در تیم ما ندارد. طرفدار باید باعث رشد تیم باشد. اسم بردن از یک بازیکن خاص دخالت در امر تیم‌داری است. گاهی یار جایگزین خیلی خوب بازی می‌کند اما یک بازیکن دیگر تشویق می‌شود و این مسائل درست نیست. طرفدار باید از وضعیت تیمش باخبر باشد.

 

وی ادامه داد: البته موضوعی را باید بگویم و آن اینکه تصویربردار نباید به داخل زمین چمن بیاید و این معقول نیست و حتی بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ هم این مسئله را عنوان کرد. این مسائل خلاف مقررات است و یک خبرنگار نمی‌تواند برای خودش یک جایگاه اختصاصی درست کند که این کار توهین به بقیه و بی‌احترامی است. ما در بازی با پرسپولیس بی‌دلیل ۱۰ نفره شدیم. اگر قبل از بازی می‌گفتند که قرار است شما با پرسپولیس مساوی کنید راضی بودیم اما برد را از ما گرفتند. آن هم خارج از قاعده. حالا شما حساب کنید که در آن شرایط یک نفر با دوربین دنبال ما افتاده و پشت سرم بود. فکر می‌کنم او برنامه داشت. به او گفتم که دوست عزیز من تو را دوست دارم که دیدم او ناگهان به بدنش آب و تابی داد و روی صورتش عشوه‌هایی ظاهر شد! او در حال انجام دادن کارهای غیرمتعارف بود که فرشاد فلاحت‌زاده به او گفت فیروز کریمی همین طوری گفته دوستت دارد و خدا را شکر همه چیز به خوبی گذشت!

* مدیر یک باشگاه با یک پیشنهاد به بازیکن فکر کرد کل باشگاهش را می‌خواهیم

وی  درباره عدم جذب بازیکن به گسترش‌فولاد در فصل نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم اما ملاک برای جذب بازیکن فقط گزارش دادن من نیست و باید امکانات را هم در نظر بگیریم. ما یک بازیکن را می‌خواستیم و به صورت کتبی هم این مسئله را به باشگاه اعلام کردیم اما باشگاهی که بازیکنش را می‌خواستیم عنوان کرده بود که ۱۰ میلیارد تومان باید به آنها پول بدهیم! فکر می‌کنم مدیر آن باشگاه خیال کرده بود کل باشگاهش را می‌خواهیم بخریم نه یک بازیکنش را!  ما برای جذب بازیکن ملاک فنی و اخلاقی را مدنظر داریم و شاید بازیکنی این ملاک‌ها را داشته باشد اما باشگاهش بازیکن خود را آزاد نمی‌کند. ما با این شرایط و پتانسیل پیش می‌رویم و با همین موجودی کار را ادامه می‌دهیم.

* بیزینس من از زنوی بهتر است؛ اسب خریدم و سرمایه‌ام برباد رفت

سرمربی گسترش‌فولاد درباره مسائل مالی باشگاه هم خاطرنشان کرد: من در مسائل مالی وارد نیستم. البته با زنوزی مالک باشگاه صحبت می‌کردم و او گفت آیا به مسائل مالی آشنا هستید یا نه که گفتم بیزنس من از شما بهتر است. ۱۰ سال قبل ۳۰۰ میلیون تومان اسب خریدم که همه سرمایه من به باد فنا رفت و ۲ تا اسب باقی‌مانده را با التماس به همسایه‌ها دادیم! امروز هزینه کردن برای تیم فوتبال دل و جرات می‌خواهد و باید جوانمرد باشید. من یک صدم این پول را دارم ولی در راه ورزش خرج نمی‌کنم. برای هزینه کردن در تیم ۱۵ میلیارد پول لازم است و به نظرم باید متولیان ورزش دست بخش خصوصی را در ورزش بگیرند چرا که اگر آنها بروند دوباره بخش دولتی در فوتبال کار خواهد کرد. من ۳۰ سال است مربیگری می‌کنم و می‌دانم وجود چنین افرادی در ورزش مفید است. ما قراردادهای معقولی بسته‌ایم که بتوانیم آنها را پرداخت کنیم.

کریمی درباره اینکه او را مربی بدون تاریخ انقضا می‌دانند، گفت: این را شما خبرنگاران و مردم باید بگویید اما به اندازه خودم ۲۰ و خورده‌ای جام گرفتم و بیش از ۶۰ بازیکن به تیم ملی و ۵۰۰ بازیکن به لیگ معرفی کردم. تلاشم را برای فوتبال کشورم انجام دادم و در بیش از ۱۴ استان کار کردم و تا الان هم به جز رضای خدا قدمی برنداشته‌ام.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.