قرار است ۳۱ آکادمی فوتسال در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛، به منظور توسعه رشته ورزشي فوتسال در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور، تفاهم نامه ای میان علی كفاشيان نايب رئيس فدراسيون فوتبال و دكتر محمد حسین عليزاده مدير كل تربيت بدني سازمان امور دانشجویان و ديگر مسئولين اين دو بخش در محل سازمان امور دانشجويان به امضا رسید. كفاشيان طی سخنانی با تاکید بر پتانسیل بالای ورزش دانشگاهی در ایران جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر فوتسال گفت:با توجه به امكانات بسيار خوبي كه در كشور داريم ، فرصت خوبي است تا با همكاري دانشگاه ها به فوتسال نظم و شخصيت بدهيم و در زمينه مدارس فوتسال و تربيت مربيان فوتسال حركت گسترده اي را در دانشگاه ها ايجاد كنيم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: امید است با اجراي اين تفاهم نامه خدمت بزرگي به ورزش كشور و توسعه رشته فوتسال بويژه در دانشگاه ها داشته باشیم. درادامه این برنامه دكتر قراخانلو رئيس پژوهشگاه علوم ورزشي ایران نیز خاطرنشان کرد:با توجه به تجربه خوبي كه از گذشته داريم، مي توانيم با استفاده از ظرفيت هاي AFC و همکاری آقاي تارقلي زاده (رئيس كميته مسابقات فوتسال آسيا) سمينار علم و فوتسال را مهر و آبان سال ۹۷ با حضور اساتيد داخلي و خارجي برجسته برگزار كنيم.

در ادامه دکتر محمدحسین عليزاده مدير كل تربيت بدني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري طی سخنانی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان ورزشی در دانشگاه های سراسر کشور گفت:می توانيم با همکاری فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان، ۳۱ آكادمي فوتسال در مراكز دانشگاهي بزرگ دراستان هاي كشور ايجاد و توسط آنها بر مدارس فوتسال نظارت كنيم.

ترابيان رییس كميته فنی فوتسال ایران نیز با بیان اینکه انعقاد این تفاهم نامه فرصت خوبی را ایجاد می کند که از پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ها برای توسعه فوتبال استفاده کنیم گفت: با توجه به حضور كفاشيان در كميته فوتسال FIFA ، نتايج اين همكاري را به فيفا گزارش خواهیم کرد. در بحث سمينار علم و فوتسال نيز از اساتيد برجسته همچون خاوير لوزانو اسپانيايي استفاده می کنیم. گل محمدي مدير كل ورزش و جوانان استان تهران نیز با تاکید بر اینکه تمامي ظرفيت ها و امكانات ما در شهر تهران در اجراي برنامه توسعه فوتسال در دانشگاه ها قرار خواهد گرفت اظهار کرد:هر ماموريتي که در این مسیر و برای رشد و توسعه فوتسال به ما محول شود با تمام وجود كمك خواهيم كرد.

همچنین محمد پوركياني نایب رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی نیز طی سخنان کوتاهی گفت: ما در رقابت هاي قبلي فوتسال دانشگاهي، بويژه رقابت های آسيايي مقتدرانه حضور داشتيم.درصددیم با ارتباط مناسب با فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی و اطلاع رساني لازم در خصوص برنامه توسعه فوتسال در دانشگاه ها ، در خواست توسعه و تقويت فوتسال دانشجويي را داشته باشيم. باقری رئيس انجمن فوتسال وزارت علوم نیز با اشاره به اینکه ساختار اجرايي فوتسال دانشگاهي آسيا قوي نيست خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح و با توجه به پتانسيل فوتسال كشور و قدرت فوتسال دانشگاهي ما در آسيا، مي توانيم گام هاي بسيار خوبي در كشور و دانشگاه هاي آسيا برداريم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.