آبادان - سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: آقایان دوست ندارند این تیم امتیاز بگیرد و مسبب وضع فعلی تیم آنها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، فراز کمالوند شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری پیش از بازی با سایپا اظهار کرد: مسابقه با سایپا بازی سختی است به دلیل اینکه تیم سایپا تیمی بسیار خوب و قدرتمندی است و فردی به نام علی دایی به عنوان سرمربی روی نیمکت به بازیکنان انگیزه می‌دهد. خوشحالم که فردا با دوست خوبم علی دایی یک بازی خوب را در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌کنیم.

وی افزود: اما مسائل فنی مدت‌هاست که در تیم صنعت نفت تحت‌الشعاع مسائل حاشیه‌ای و جانبی قرار گرفته است و به دلیل مشکلات فراوانی که داریم خیلی تمرکزمان روی مسائل فنی نیست. یک مشکل جدید هم که به ما اضافه شد آنکه از هفته گذشته و قبل از بازی با استقلال موج سرماخوردگی در تیم ایجاد شد و کار را برای ما سخت کرد. بازی قبلی یکی دو تا از بچه‌ها نتوانستند بازی کنند فردا هم یکی دو نفر را در اختیار نداریم. امید است که در هفته آینده که برای بازی با پدیده به مشهد می‌رویم بچه‌ها بهبودی پیدا کنند.

کمالوند بیان کرد: در رابطه با بیماران حدود ۱۰ تا از بچه‌ها آنفولانزا گرفتند از هفته گذشته در بازی با استقلال هفت نفر از آنها به رغم سرماخوردگی شدید بازی کردند و برای فردا هم پنج تا ۶ نفر سرماخورده نیز داریم که پس از صحبت امشب با پزشک تیم مشخص می‌شود که چه کسانی می‌توانند تیم را همراهی کنند یا روی نیمکت بنشینند.

سوشا پول رضایت‌نامه را از جیب داد

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تصریح کرد: جاسم کرار تا امروز در تمرینات شرکت نکرده بود و امروز پیش از آغاز تمرینات شخصاً آن را آوردم و در مسیر رسیدن تا محل تمرینات با او صحبت کردم و گفتم به هر صورت از این مشکلات هست و ما توی آبادان از سختی‌هایی که دیدیم، پوستمان کلفت شده است. من به بچه‌ها گفته‌ام چاره‌ای نداریم و بایستی تا آخر فصل یک جوری تیم را به پیش بکشیم و بعد تیم را بسپاریم به کسی که از او تحویل گرفتیم و به نفر بعدی. حتی سوشا مکانی هم پول رضایت‌نامه‌اش را از جیبش پرداخت کرد و آی تی سی اش را گرفت.

وضع استقلال خوزستان از ما بهتر است

کمالوند در خصوص اینکه اغلب تیم‌های لیگ برتری مشکل مالی دارند، عنوان کرد: مشکلات مالی گریبان هیچ تیمی به جز تیم نفت را نگرفته است شما اطلاعاتتان ناقص است و بروید اطلاعات جمع‌آوری کنید. فقط تیم نفت تهران است که در حال منحل شدن است. استقلال خوزستان وضعیتش از ما بهتر است و حداقل اینکه بازیکنی ندارد که ریالی پول نگرفته باشد اما در تیم ما حدود پنج بازیکن ریالی پول نگرفته‌اند.

وی افزود: آقایانی که تیم صنعت نفت را دچار این مشکل کرده‌اند مسئولان نفت و هر آنکه تصمیم‌گیرنده است چهار پنج ماه حقوق نگیرد ببینم سر کار می‌رود. حقوق، پاداش، مزایا و حق عائله‌مندی می‌گیرند و بیمه هم هستند اما بازیکنان ما نه بیمه‌اند و نه حقوق‌بگیر جایی هستند و نه کارمند دولت هستند و از شهرهای دیگر بلند شدن آمده‌اند اینجا و هزار و یک مشکل برایشان ایجاد شده است؛ البته من می‌دانم که علت این رفتارها چیست. روز اول که من به آبادان آمدم فکر می‌کردند که تیم امسال نیز مثل سال‌های قبل است. یک تیم آویزان که می‌خواهیم در تیم آویزان باشد و بماند وقتی دیدند که این‌طور نیست شروع کردند به این رفتار بدشان.

آقایان دوست ندارند تیم نتیجه بگیرد

کمالوند بیان کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که پالایشگاه در این شهر است. پتروشیمی داریم، البته منطقه آزاد اروند به طور مستقیم کمک‌هایی به ما کرده است منتهی مگر می‌شود یک تیمی هر سال داشته سقوط می‌کرده و یک سال در میان مثل آسانسور یک سال لیگ برتر بوده و یک سال لیگ یک، پارسال تا این زمان ۵۵ درصد از پولشان را گرفتند اما امسال تا الآن به رغم فراهم بودن شرایط و اینکه تیم خوبی بوده و به جام حذفی رسیده و استقلال، پرسپولیس و سپاهان را در نیم‌فصل شکست دادیم، بیایم و دچار مشکلات شویم. به هر حال آقایان دوست ندارند که تیمشان نتیجه بگیرد و قویاً می‌گویم که تیم صنعت نفت برایشان مهم نیست. به هر صورت پس از صحبتی که با امام‌جمعه آبادان و نمایندگان آبادان در مجلس داشتیم گفتم من تا آخرش می‌مانم چه پول بدهند و یا ندهند. تیم نتیجه بگیرد و یا نگیرد. من هر وعده‌ای را داده بودم به آن عمل کردم، گفتم تیم را تک‌رقمی می‌کنم و این کار را انجام دادم در نیم‌فصل و گفتم ۲۰ امتیاز می‌گیرم و الآن ۲۱ امتیاز هستیم؛ اما آقایان به هیچ‌یک از تعهداتشان عمل نکردند یک تعهد دوطرفه داریم.

فقط حضور فیزیکی در تیم دارم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بیان کرد: روز اول در شرکت نفت، کاظمی معاون وزیر با من صحبت کرد و من به او گفتم شما از من چه می‌خواهید او گفت یک تیم آبرومند که مردم آبادان دیگر استرس سقوط را نداشته باشند. گفتم من یک پله هم تیم را جلوتر می‌برم و این کار را انجام دادم. حرفی را نزدم که عمل نکرده باشم اما آقایان هر وعده و هر تعهدی که دادند نسبت به آن عمل نکردند. هفته گذشته هم گفتم نتایج تیم از الآن به بعد مسئولیت اش با من نیست اگر ماندم به خاطر حرف امام‌جمعه و نمایندگان بود. نتایج تیم را از این به بعد مسئولان شرکت نفت بایستی جواب بدهند. مسئولانی که تیم را به اینجا کشاندند جواب دهند. دلیل اینکه پول نمی‌دهند هم آن است که الآن نیم‌فصل است و آنها نمی‌خواهند ما یارگیری کنیم تا تیم قوی شود اشکالی ندارد، تراکتورسازی هشت یار گرفته، ذوب‌آهن پنج یار گرفته پرسپولیس و استقلال همه تیم‌هایشان را تقویت کرده‌اند. ما یار نگیریم اشکالی ندارد. از این تریبون به مردم می‌گویم من در نیم‌فصل دوم دیگر هیچ قولی نمی‌دهم. از الآن به بعد هرکسی مسئول تیم است و هر کسی جوابگو است بیاید و به مردم جواب دهد. دیگر هیچ مسئولیتی با من نیست من فقط حضور فیزیکی روی نیمکت دارم و نتایج تیم اصلاً به من ربطی ندارد.

وزارت نفت تیم را به این روز انداخته است

کمالوند عنوان کرد: ما هیچ مشکلی با عیسی زاده نداریم. مسئولان وزارت نفت و کسانی که تیم نفت تهران را به این روز انداختند، این تیم اسمش صنعت نفت است و مربوط به وزارت نفت است و از دو حالت خارج نیست. یا نفت می‌خواهد تیم داری کند و یا نمی‌خواهد؟ در جایی که دو اپراتور تلفن همراه دو هفته پیش اعلام کردند که ۵۰ میلیارد تومان به تیم‌های متمول پایتخت پول داده‌اند کل قراردادهای باشگاه صنعت نفت اعم از کادر فنی و بازیکنان بین ۱۲ تا ۱۲.۵ میلیارد تومان است. ما یک‌سوم تیم‌های دیگر هزینه نکرده‌ایم. شرکت نفت بیاید و به صراحت بگوید نمی‌خواهم تیم داری کنیم. قایم‌موشک بازی که نیست، بچه‌های مردم را ما آوردیم اینجا و اسیر کرده‌ایم. بازیکن اینجا آورده‌ایم پنج ماه است که ریالی دریافت نکرده است. مگر یک بازیکن عقلش را از توی کوچه پیدا کرده است یا دیوانه است که خانه و کاشانه‌اش را رها کند و بیاید اینجا بدون پول بازی کند مگر فوتبال محلات است.

هنوز پولی نیامده است

وی تصریح کرد: من به نقل از رئیس هیئت‌مدیره (نصر اصفهانی) گفتم که به گفته او پول در حساب باشگاه آمده است اما اینکه آمده یا نه را من نمی‌دانم اما اگر هم آمده به تیم تزریق نشده است. در ابتدای فصل و به شکل متغیر یک پولی به بازیکنان دادیم اما الآن نزدیک به پنج ماه است که ریالی به بازیکنان داده نشده است. هرکسی غیر از این ادعا دارد بیاید در روی من بگوید تا من جوابش را بدهم.

وی در پاسخ به اینکه فکر نمی‌کنید این قهر و آشتی‌ها برای تیم ضرر دارد و آسیب می‌رساند، گفت: گردنم کلفت است، تیم شهرتان را من نجات دادم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.