رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌گوید فیفا اگر تیم تحت‌هدایت لوپتگی را از حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ کنار بگذارد، مقصر دولت اسپانیا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز جمعه نشریه‌های اسپانیایی «ال‌پایس» و «موندو دپورتیوو» گزارش دادند که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نامه‌ای به فدارسیون فوتبال اسپانیا ارسال کرده و هشدار داده در صورتی که در انتخابات ریاست پیش‌روی این فدراسیون، دولت دخالت سیاسی داشته باشد، ممکن است لاروخا را از جام جهانی ۲۰۱۸ کنار بگذارد.

آنخل ماریا ویار که در تابستان اخیر به دلیل اتهام سوء مدیریت و فساد مالی بازداشت شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران در دفاع از خود گفت: اگر تیم ملی اسپانیا از جام جهانی کنار گذاشته شود، تنها دولت مسئولش خواهد بود و بس. نرفتن اسپانیا به جام جهانی به من ربطی پیدا نمی‌کند، اما می‌خواهم که آنها را در جام جهانی پیش‌رو ببینم چون سهمیه‌ را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: من همچنان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا هستم نه خوان لوئیس لاررا (رئیس موقت این فدراسیون). او در حال حاضر تنها به جای من وظایف اداری را انجام می‌دهد. استعفای من چیزی را حل نمی‌کند و زمانی که بدون هیچگونه مدرکی بازداشت شدم، مجبور به استعفا شدم، اما حالا برای فدراسیون فوتبال اسپانیا و اتهامی که به من وارد است، می‌جنگم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اسپانیا تأکید کرد: جرمی مرتکب نشده‌ام و این در دادگاه ثابت خواهد شد. خیلی‌ها در تلاش هستند تا به نوعی من را به خاک بسپارند! نه‌تنها علیه من، بلکه علیه پسرم نیز ادعاهایی مطرح کردند، اما او از مسابقات یورو سودی عایدش نشده است.

ویار با طرح ادعایی عجیب خاطرنشان کرد: اگر به پست ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا بازگردم، ماریانو راخوی (نخست‌وزیر اسپانیا) دستیار خولن لوپتگی خواهد شد.

ماریانو راخوی اخیراً در واکنش به احتمال حذف اسپانیا از جام جهانی گفته بود: اطمینان دارم اسپانیا در جام جهانی خواهد بود و به قهرمانی خواهد رسید.

اسپانیا در گروه B جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با پرتغال، ایران و مراکش همگروه است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.