بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران اعتقاد دارد در سالهای اخیر این رشته در کشور درجا زده و نتوانسته اتفاق جدیدی را رقم بزند که برای تماشاگران جذاب باشد.

شاهرخ بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد وینفرد شفر در استقلال گفت: او از زمان حضورش در استقلال توانست تاثیرات مثبتی در روند فنی و تاکیتکی استقلال داشته باشد و روز به روز نسبت به گذشته آبی پوشان عملکرد بهتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: زمانی که شفر به استقلال آمد این تیم بسیار به هم ریخته، ناامید و بی برنامه بود اما رفته رفته از لحاظ فنی و بدنی به شرایط خوبی رسید و دیدیم که در مقابل سپاهان در آخرین بازی از نیم فصل اول لیگ را فوتبالی بسیار پر گل، فنی و تماشاگر پسند ارائه داد. این مسئله نشانگر آن است که استقلال تغییر زیادی کرده و حضور این مربی آلمانی تاثیرگذار بوده است.

پیشکسوت استقلال در ادامه افزود: آبی پوشان از لحاظ بدنی در شرایط صد درصد ایده آل نیستند و این موضوع را هم شفر قبول دارد و مطمئنا تعطیلات پیش رو می تواند برای استقلال بسیار مفید واقع شود و این تیم به ساختار تاکتیکی و شرایط بدنی ایده آل برسد اگر چه خیلی ها معتقدند این تعطیلات باعث توقف استقلال خواهد شد اما اعتقاد دارم تا شروع دوباره لیگ، این تیم می تواند با تمرینات منظم به روزهای خوب باز گشته و در نیم فصل دوم با ارائه بازیهای خوب و تماشاگر پسند همراه با پیروزی، خود را به بالای جدول برساند.

وی در خصوص عملکرد حسین حسینی دروازه بان جوان استقلال هم گفت: حسینی آینده فوتبال ایران است. او در جوانی توانسته دروازه بان استقلال شود و در هفته های اخیر از دروازه استقلال به خوبی حفاظت کرده و اوج هنرنمایی او را در دیدار برابر سپاهان اصفهان دیدیم که چند موقعیت گل مسلم را از حریف گرفت و باعث ناکامی سپاهان برابر استقلال شد. او باید قدر خودش را بداند زیرا فکر می کنم با این روندی که در پیش گرفته می تواند یکی از سه دروازه بان حاضر در جام جهانی روسیه باشد.

شاهرخ بیانی در پاسخ به این سئوال که نیم فصل اول لیگ هفدهم را چطور ارزیابی می کنید گفت: متاسفانه در سالهای اخیر اتفاق خاصی در فوتبال ما نمی افتد و باید بگویم یک روند تقریبا درجا زدن را در فوتبالمان شاهد هستیم. پیشرفت محسوسی نداریم. پدیده ای را نمی توانیم در فوتبال به مردم نشان دهیم، فقر گلزنی داریم و مهاجمان ما همانند گلزن های سالهای گذشته عملکرد خوبی ندارند. متاسفانه در نیم فصل اول هم بازیکنی که بتواند چشم ها را به خود خیره کند، نبود و از لحاظ فنی و تاکتیکی هم شاهد عملکرد خوبی از تیم های لیگ برتری نبودیم. شاید بتوان تنها پرسپولیس را از سایر دیگر تیم ها جدا کرد که این تیم هم در اواخر آن صلابت همیشگی را در مقابل حریفان نداشت.

پیشکسوت استقلال در خصوص قرعه کشی لیگ قهرمانان و گروهی که استقلال در آن قرار گرفته است، گفت: صادقانه بگویم آبی پوشان در گروه سختی قرار گرفته اند اگر چه چندین سال پیش هم دقیقا با همین تیم ها هم گروه شدند اما اعتقاد دارم حریفان استقلال توانستند بازیکنان بزرگی را به خدمت بگیرند و هر روز قدرتمند تر شوند اما فوتبال بدنبال بازیکنان درجه ۲ و ۳ رفت که هیچ توانایی فنی نداشتند و حتی به مراتب سطح کیفی آنها پائین تر از فوتبالیست های داخلی بود.

وی تصریح کرد: حالا باید بینیم شفر و مسئولان باشگاه چه تدابیری برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا اندیشیده اند و آیا می توانیم به این استقلال در لیگ قهرمانان امیدوار باشیم یا خیر.

بیانی در پایان خاطرنشان کرد: آرزو می کنم هر چه زودتر بتوانیم مقابل حریف عربستانی در تهران بازی کنیم و با استفاده از حضور پرشور تماشاگران استقلال، بازی مقابل الهلال را با موفقیت به پایان رسانده و در پایان دور مقدماتی هم نتایج قابل قبولی که کسب می کنیم راهی مرحله بعد شویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.