معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد، خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا این باشگاه را نیز همانند سایر تیم‌های ایرانی تهدید می‌کند.

آرش نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت باشگاه‌های ایرانی برای کسب مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: همه این اتفاقات، بازتاب عدم توجه به موقع به مقوله بدهی‌های معوق داخلی توسط مجموعه مدیریتی و مسئولان دست اندرکار از وزارتخانه تا فدراسیون و باشگاه‌ها بوده است. گرچه بضاعت فوتبال ما هم ظرفیت‌های لازم را نداشته و اساساً حرفه‌ای نیست، اما اگر با دوراندیشی باشگاه‌ها را مکلف به پرداخت بدهی‌های معوق در یک برنامه دو یا سه ساله می‌کردند، الان این هم در تنگنا قرار نداشتیم و همه‌چیز جمع و انباشته نشده بود.

وی با اشاره به وضعیت باشگاه تراکتورسازی برای پرداخت بدهی‌های داخلی‌اش، خاطرنشان کرد: باشگاه تراکتورسازی الان پرونده خارجی پرخطر که ایجاد مشکل کند، ندارد. ما سه شکایت مهم داریم؛ پرونده کارلوس کاردوسو و آگوستو سزار که در دادگاه CAS پیگیرش هستیم و دیگری هم متعلق به شکایت جاسم کرار است که به آن هم پاسخ می‌دهیم. تراکتورسازی تنها باشگاه ایرانی است که شرایطش نسبت به سایر باشگاه‌ها بهتر است و پرونده‌های روشن بیشتری دارد. ما الان هیچ پرونده خارجی نداریم، چون قبلاً حدود ۱۰ پرونده بزرگ و پرخطر را بستیم.

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی ادامه داد: از زمانی که بحث شکایت بازیکنان خارجی مطرح شده، ما اکثر مشکلات‌مان را حل کردیم و قدم‌های بزرگی در این راه برداشتیم. البته این کارها به راحتی انجام نشده که بگوییم فقط پول دادیم و رضایت شاکیان‌مان را گرفتیم. هواداران تراکتورسازی بدانند که برای انجام این کارها، زحمات زیادی کشیدیم. ما باید پرونده‌هایی را مدیریت می‌کردیم که ناشی از بی‌تدبیری مدیران پیشین بود و بار خیلی سنگینی را روی دوش باشگاه می‌گذاشت.

نجفی در مورد تعداد پرونده‌های داخلی باشگاه تراکتورسازی نیز گفت: ما با حدود ۳۰ شکایت از سوی بازیکنان داخلی مواجه شده بودیم. با اکثر آنها توافق کردیم؛ به بعضی‌ها چک دادیم و از برخی دیگر تخفیف گرفتیم. واقعاً گام‌های مثبت زیادی برداشته شد که تراکتورسازی از خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا فرار کند.

وی در ادامه گفت‌وگویش با تسنیم، عنوان کرد: همه این کارهایی که انجام شده، نتیجه یک کار تیمی بود. بابد از آقای دکتر غفاری و آقای ملااسماعیلی و آقای سعید آجورلو که در این راه زحمات زیادی کشیدند، تشکر کنم. من بارها گفتم و باز هم مى‌گویم، علی‌رغم همه مشکلاتى که برای باشگاه‌های ایرانی پیش می‌آید، باز هم خیلی‌ها متوجه موضوع مهم حقوق ورزشی نیستند و اصطلاحاً آن را پشت گوش می‌اندازند.

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی در پاسخ به این پرسش که «آیا با این شرایط هنوز خطر حذف از آسیا تیم تراکتورسازی را تهدید می‌کند یا خیر؟»، گفت: این خطر همه باشگاه‌های ایرانی که مجوز حضور در آسیا را گرفته‌اند، از جمله تراکتورسازی را تهدید می‌کند. البته ما تمام تلاش خود را به‌کار بستیم که از محدوده خطر دور شویم.

وکیل حقوقی فدراسیون فوتبال در مورد مهلت هشت روزه‌ای که به باشگاه‌های ایرانی برای تکمیل مدارک‌شان داده شده، گفت: این موضوع خودش یک کلاف سردرگم شده است. فدراسیون فوتبال اگر بخواهد پشت باشگاه‌ها دربیاید، مورد اتهام AFC قرار می‌گیرد که چرا قوانین را اجرا نمی‌کند. از آن طرف هم باشگاه‌های ما توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند. من یادم می‌آید که آقای سهیل مهدی (رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ) دو سه سالی است که این موضوع را گوشزد می‌کند، اما همه به راحتی از کنار این موضوع رد شدند.

بیشتر بخوانید: از علی کریمی تا انصاری‌فرد؛ پیگیری‌ها و مذاکرات همچنان ادامه دارد/ باشگاه تراکتورسازی: فقط پول می‌خواهیم!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.