چلسی برای رسیدن به آرامش و رم برای فراموشی شکست ابتدای هفته به پیروزی در بزرگ‌ترین بازی شب دوم هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا نیاز مبرمی دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نبرد تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی به خصوص در سال‌‌های اخیر که بحث کاهش سهمیه یک کشور و افزایش سهمیه دیگری مطرح بود، حساس شده است. این بار هم در شب دوم هفته سوم لیگ قهرمانان شاهد یک نبرد بین ۲ تیم انگلیسی و ایتالیایی هستیم. چلسی و رم هر ۲ ابتدای هفته مغلوب شدند؛ رم مغلوب ناپولی صدرنشین شد اما چلسی به کریستال‌پالاس‌ رقیب قعرنشین خودش باخت. هر ۲ تیم برای فراموشی این ناکامی‌ها از ساعت ۲۲:۱۵ امشب (چهارشنبه) حساس‌ترین بازی شب را رقم می‌زنند؛ رقابتی که در سرنوشت گروه سوم نقش مهمی خواهد داشت.

غایبان بازی

ویکتور موزس به جمع دیگر مصدومان چلسی شامل کانته و درینک‌واتر اضافه شده و در سوی مقابل شیک و دفرل به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌توانند رم را همراهی کنند و احتمال بازی نکردن الشعراوی و استروتمن هم وجود دارد.

شرایط جدول

چلسی ۶ امتیازی موقعیتی بهتر از رم ۴ امتیازی دارد و در صورت پیروزی در این بازی خانگی نیمی از راه صعود را می‌پیماید. برتری رم اما معادلات در این گروه دشوار را پیچیده‌تر می‌کند و تیم ایتالیایی را در صدر جدول می‌نشاند.

رویارویی‌های قبلی

این ۲ تیم سال ۱۹۶۵ اولین رویارویی ‌را در چارچوب «فیرزکاپ» تجربه کردندکه آن رقابت با برتری ۴ بریک چلسی به پایان رسید. بازی برگشت هم با تساوی بدون گل خاتمه یافت. سومین و چهارمین رویارویی ۲ تیم در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ شکل گرفت؛ جایی که چلسی بازی رفت را یک بر صفر برد اما رم با برتری ۳ بر یک در جدال دور برگشت، اولین و تنها پیروزی تاریخش مقابل تیم لندنی را به دست آورد. با این اوصاف در ۴ جدال قبلی، چلسی ۲ پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورده است. در دیگر بازی گروه سوم، اتلتیکومادرید به مصاف قره‌باغ بدون امتیاز می‌رود.

ترکیب احتمالی

چلسی: کورتوا، آزپلیکوئتا، زاپاکاستا، کیهیل، لوئیس، باکایوکا، ازار، فابرگاس، آلونسو، پدرو و باتشوایی

رم: آلیسون، پرس، مانولاس، خسوس، کلاروف، دروسی، پلگرینی، ناینگولان، فلورنزی، ژکو و پروتی

کار نه‌چندان دشوار بزرگان، دردسر منچستریونایتد

منچستریونایتد پس از تساوی ارزشمند در خانه لیورپول در زمین بنفیکا این روزها، کار دشواری پیش‌‎رو دارد و شاید بتوان این بازی را اولین نبرد دشوار شیاطین سرخ در فصل جاری لیگ قهرمانان دانست. در دیگر بازی گروه اول زسکا مسکو در خانه پذیرای بازل است. در گروه دوم، بایرن‌مونیخ در اولین حضور یوپ هاینکس روی نیمکتش پس از برتری منجر به قهرمانی در فینال فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲، پذیرای سلتیک است و همزمان، پاری‌سن‌ژرمن، یکی از آماده‌ترین تیم‌های حال حاضر اروپا هم در زمین اندرلشت به یک پیروزی پرگل فکر می‌کند. اگر بایرن و پاری‌سن‌ژرمن رقبای‌شان را شکست دهند، می‌توان حدس زد در دور برگشت رقابت اصلی برای صعود بین همین ۲ غول باشد.

در گروه چهارم، یوونتوس در خانه پذیرای اسپورتینگ لیسبون است. یوونتوس ابتدای هفته با دومین پنالتی هدر رفته متوالی دیبالا، اولین شکست فصلش را پذیرفت و به قول آلگری حالا باید بیش‌تر مراقب هشدارها باشد. غفلت مجدد، می‌تواند برتری محتمل بانوی پیر در این بازی را خدشه‌دار کند و نتیجه‌ای خارج از انتظار را برای‌شان رقم بزند. هر چند روند برتری‌های متوالی آبی و اناری‌های بارسلونا در لیگ داخلی با تساوی دیرهنگام مقابل اتلتیکو مادرید پاره شد اما توان تیم والورده در حدی است که توان غلبه بی‌دردسر بر المپیاکوس نه‌چندان آماده را داشته باشد، البته المپیاکوس اخیرا در خارج از خانه هم مانند خانه خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی نشان می‌دهد. پس بارسلونا در خانه هم باید مراقب ضدحملات حریف باشد.

برنامه ادامه بازی‌های هفته سوم لیگ قهرمانان به شرح زیر است:

چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ۹۶ - ساعت ۲۲:۱۵

گروه اول: زسکا مسکو - بازل، بنفیکا - منچستریونایتد

گروه دوم: اندرلخت - پاری‌سن‌ژرمن، بایرن مونیخ - سلتیک

گروه سوم: قره‌باغ - اتلتیکو مادرید (۱۹:۳۰)، چلسی - رم

گروه چهارم: یوونتوس - اسپورتینگ لیسبون، بارسلونا - المپیاکوس

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.