مدیر اجرایی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فرانسه به پرداخت رشوه برای تصاحب امتیاز حق پخش بازی‌های دو دوره جام جهانی متهم شده و پرونده‌ای برای رسیدگی به تخلفات وی به جریان افتاده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، دادستانی فدرال سوئیس از به جریان افتادن یک پرونده برای رسیدگی به اتهامات ناصر الخلیفی، مدیر اجرایی قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در خصوص پرداخت رشوه برای خرید حق پخش بازی‌های جام‌های جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ خبر داد.

طبق اعلام دادستانی کل سوئیس، الخلیفی متهم است که به ژرومه والکه، دبیر کل سابق فیفا - کسی که به دلیل افشای شراکت جرمش در فساد گروهی مدیران سابق فدراسیون جهانی فوتبال برکنار و از هر گونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شد - پیشنهاد رشوه داده تا او حق پخش بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ را به گروه رسانه‌ای BeIn (الجزیره سابق) بدهد.

ژرومه والکه، دبیر کل سابق فیفا

پیش از تیم شائبه‌های در خصوص اعطای امتیازاتی غیرقانونی به والکه از سوی یک بازرگان با هویت نامشخص برای فروش امتیاز پخش بازی‌های سه دوره بعدی جام جهانی (از ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰) به یک کشور خاص وجود داشت و ظاهراً آن فرد که هویتش مشخص نبود الخلیفی و کشوری که به دنبال کسب حق پخش بازی‌ها بود، قطر است.

در همین راستا والکه روز پنجشنبه مورد بازجویی قرار گرفت و دارایی‌هایش در کشورهای فرانسه، یونان، ایتالیا و اسپانیا تفتیش شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.