نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال گفت:شکی نیست که مردم با فرهنگ و اصیل ایران در جایگاهی هستند  که ورزشگاه های ما آمادگی میزبانی از بانوان و خانواده ها را داشته باشند. 

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال،نايب رييس بانوان فدراسيون فوتبال معتقد است حركت منطقي به سمت تحقق موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها كه یک مطالبه عمومي  محسوب مَي شود ، آغاز شده و در فدراسيون فوتبال  كه  نهاد متولي اين رشته است تلاش براي برنامه ريزي براي اين مهم ادامه دارد.

دکتر صوفي زاده در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها در گفتگو با سایت فدراسیون فوتبال  به موارد مختلفي اشاره كرد؛

 بازي ايران -سوريه را در حالي سپري كرديم  كه بانوان كشور مهمان حضور داشتند ،اما بانوان ايراني  امكان حضور نداشتند؟

بله، من متوجه حق بانوان ايراني هستم و بارها مطالبات انها را از رسانه ها و گفتگوهاي مستقيم و نامه ها دريافت كردم ، اما در خصوص حضور بانوان كشور سوریه  بايد عنوان كنم كه ما  در ابعاد بين المللي و پروتكل ها موظف به فراهم اوردن حضور تماشاگران  مهممان در ورزشگاه هستيم ، اما هنوز امكان هماهنگی با تمامی مراجع ذی ربط و حضور بانوان ايراني هنوز بوجود نيامده است .

آيا اين اتفاق قرار نيست رخ دهد؟

قطعا چرا ؛ما به مطالبه عمومي براي حضور خانواده ها در ورزشگاه ها اهميت می دهيم ، در اين زمينه حتي در فدراسيون فوتبال  برنامه ريزي ها آغاز شده است و در صدد فراهم آوردن ساز و كارهايي هستيم كه به محض موافقت با حضور بانوان در ورزشگاه ها، برنامه اين حضور را نيز اعلام كنيم.

در حال حاضر چه مشكلي وجود دارد؟

وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولي ورزش عزم جدي والبته منطقی و به دور از هياهو براي فراهم آوردن شرايط حضور بانوان در ورزشگاه ها دارد.آنچه مسلم است دكتر سلطاني فر؛وزیر ورزش و جوانان و مهندس تاج؛رییس فدراسیون فوتبال با توجه به اشراف و تسلط به مسايل فرهنگي ، سياسي و اجتماعي كشور با برنامه عمل كرده اند  و به دنبال این هستند که با فراهم آوردن شرایط و حفظ شان و منزلت بانوی باوقار ایران زمین، روند حضور آنان را در ورزشگاهها فراهم سازند.با این وجود به نظر مي رسد  جامعه نبايد در اين حق خود عجله داشته باشد و رسانه ها بايد همراهي كنند.مهم این است كه وزارت ورزش و جوانان اقداماتي را براي تحقق اين مهم اغاز كرده و فدراسيون فوتبال هم بهترين شرايط را فراهم خواهد كرد.با این وجود باز هم تاكيد می كنم  بايد كمي صبر كرد.

 س خانواده ها اميدوار باشند ؟

شكي نيست كه مردم با فرهنگ و اصیل ایران در جایگاهی هستند كه ورزشگاه هاي ما آمادگي ميزباني از بانوان و خانواده ها را داشته باشند. راهي كه آغاز شده مستلزم دوری از جنجال و هياهو است تا فرآیند حضور خانواده ها  در ورزشگاه ها پايدار باقي بماند.وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون  فوتبال  به تنهايي نمي توانند اين حضور را فراهم كنند اما به لطف خدا و با توجه به درايت متوليان ورزش و فوتبال ، هماهنگي و همراهي براي تحقق اين مطالبه عمومي انجام خواهد شد.همانطور که گفتم امیدواریم زیرساخت های لازم برای حفظ شان و منزلت  حضور بانوان گرانقدرمان در ورزشگاهها فراهم آید.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )