بوشهر - پارس جنوبی جم که به غیر از یک تساوی همه بازی‌های خود را برده است، حالا در آستانه خلق یک شگفتی دیگر یعنی شکست تیم استقلال است که فعلا وضعیت خوبی ندارد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - سعید رضایی: شاید هیچ‌کسی فکر می‌کرد که تیم فوتبال پارس جنوبی جم که هنوز سه چهار سالی از اظهار وجودش نمی‌گذرد و اولین سال حضورش در لیگ برتر فوتبال کشور را تجربه می‌کند، بتواند اینگونه یکه‌تازی کند.

غلبه بر گسترش فولاد در تبریز، پیروزی برابر پیکان در جم، تساوی با سپاهان در اصفهان، پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان در جم و غلبه بر استقلال خوزستان در اهواز حاصل کار تیم پارس جنوبی جم در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر بود.

هر کسی که بازی‌های تیم پارس جنوبی جم را دیده باشد به خوبی می‌داند که این نتایج اتفاقی نبوده است و شاگردان مهدی تارتار با ارائه یک بازی قابل قبول این نتایج را کسب کرده‌اند.

تیم پارس جنوبی جم با کسب ۱۳ امتیاز از پنج بازی خود در کنار پرسپولیس صدرنشین به علت تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته است و حالا دیگر همه تیم‌ها حساب ویژه‌ای روی این تیم باز کرده‌اند.

شاید آخرین بازی منصوریان باشد

از هفته ششم مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور، روز جمعه ۲۴ شهریورماه تیم پارس جنوبی جم در خانه خود میزبان استقلال تهران است؛ استقلالی که این روزها وضعیت خوبی ندارد.

استقلال در هفته اول در آبادان از صنعت نفت شکست خورد، در هفته دوم مقابل استقلال خوزستان با مساوی متوقف شد، در هفته سوم تراکتورسازی را در تهران شکست داد و سپس در هفته چهارم و پنجم نیز مقابل سایپا و پدیده شکست خورد.

تیم استقلال با یک پیروزی و یک تساوی و سه شکست، از پنج مسابقه خود تنها چهار امتیاز دارد و یک پله بالاتر از گسترش فولاد قعرنشین قرار گرفته است.

هیئت مدیره باشگاه اسقلال در پی کسب این نتایج ضعیف به سرمربی این تیم اولتیماتوم داد و اعلام کرد که فقط دو مسابقه مقابل گل‌گهر سیرجان در جام حذفی و مسابقه با پارس جنوبی جم در لیگ برتر را فرصت دارد.

استقلال در جام حذفی موفق شد مقابل گل‌گهر پیروز شود و حالا با برتری مقابل پارس جنوبی جم می‌تواند خود را تثبیت کند ولی شکست در مقابل پارس جنوبی می‌تواند آخرین بازی منصوریان روی نیمکت استقلال باشد.

شرایط سخت استقلال در جم

تماشاگران پرشور شهرستان جم و استان بوشهر در بازی‌های اخیر تیم پارس جنوبی جم شور و شوق عجیبی از خود نشان داده‌اند و ورزشگاه را به دیگی جوشان تبدیل می‌کنند که برای مهمانان شرایطی بسیار سخت ایجاد می‌شود.

البته ادب و فرهنگ تماشاگران پارس جنوبی جم به گونه‌ای است که همه مهمانان از آنان به نیکی یاد می‌کنند؛ تماشاگرانی که فقط به تشویق تیم خود می‌پردازند و هیچ‌گاه اهانتی به مهمان نکرده و نمی‌کنند و حتی در بازی‌هایی که تیمشان شکست می‌خورد نیز فقط تیم خودشان را تشویق می‌کنند.

استقلال در بازی با پارس جنوبی جم با تعدادی مصدوم روبرو است که احتمالا این مصدومان که از بازیکنان تاثیرگذار تیم نیز هستند، به مسابقه روز جمعه نخواهند رسید.

امید ابراهیمی، داریوش شجاعیان، مجید حسینی، پژمان منتظری و سجاد شهباززاده مصدومان اصلی استقلال هستند که در دیدار با گل گهر سیرجان حضور نداشتند و با توجه به شرایط تمرینی و ریکاوری در دیدار با پارس جنوبی نیز حضور نخواهند داشت.

میزان مصدومیت این بازیکنان به شکلی است که شاید بازی های آینده این تیم را نیز از دست بدهند و فعلا منصوریان نمی تواند از این بازیکنان در دیدارهای استقلال استفاده کند.

به این ترتیب علیرضا منصوریان در دیدار با پارس جنوبی مصدومان خود را در اختیار نخواهد داشت و باید با استفاده از بازیکنان دیدار با گل گهر سیرجان به مصاف تیم مهدی تارتار برود.

انگیزه بالای بازیکنان پارس جنوبی جم

شاگردان مهدی تارتار در بازی‌های اخیر با نتایج خوبی که کسب کرده‌اند به این خودباوری رسیده‌اند که در مقابل هر تیمی می‌توانند پیروز باشند و این روحیه جنگندگی کار را برای استقلال سخت‌تر می‌کند.

فرشاد محمدی‌مهر یکی از بازیکنان پرتلاش و توانمند پارس جنوبی جم است که نقش مهمی در موفقیت‌های این تیم داشته است. او می‌گوید: می‌خواهیم با پیروزی در مقابل استقلال تهران قابلیت‌های پارس جنوبی جم را بهتر و بیشتر معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در مسابقه با نساجی مازندران در جام حذفی نتیجه خوبی کسب نکردیم و حذف شدیم و امیدواریم با غلبه بر استقلال، آن شکست را جبران کنیم.

محمدی‌مهر تصریح کرد: در لیگ از تیم‌های مدعی هستیم و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در بالای جدول قرار بگیریم و بتوانیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم.

امید سینگ هافبک خلاق پارس جنوبی جم نیز با اشاره به اینکه همه تمرکزمان بر روی لیگ برتر است، خاطرنشان کرد: هواداران بسیار خوبی داریم و با کمک هوادارانمان در هر مسابقه‌ای می‌توانیم پیروز شویم.

وی اضافه کرد: تمرینات بسیار خوبی را داشته‌ایم و بازیکنان از آمادگی خوبی برخوردار هستند و امیدواریم که بتوانیم این مسابقه را با برد پشت سر بگذاریم و احساسم هم این است که می‌توانیم برنده مسابقه باشیم و شانه به شانه پرسپولیس جلو خواهیم رفت.

تلاش استقلالی‌ها برای جبران و بازگشت

استقلال بعد از اینکه روزهای سختی را در لیگ برتر پشت سر گذاشت، حالا در اندیشه بازگشت و جبران امتیازهای از دست رفته است و نگاه ویژه‌ای به مسابقه با پارس جنوبی جم دارد.

شاگردان علی منصوریان با وجود اینکه شناخت خوبی از پارس جنوبی جم دارند و از توانمندی این تیم با خبر هستند ولی قطعا برای برد در این مسابقه و کاهش فاصله خود با صدر جدول پای به این مسابقه خواهند گذاشت.

روزبه چشمی بازیکن توانمند استقلال در این زمینه گفت: روز جمعه باید به مصاف پارس جنوبی برویم که پیش از این در اردوی پیش فصل با آنها دیدار کردیم اما شرایط این تیم کاملا تفاوت کرده است.

وی ادامه داد: پارس جنوبی در بالای جدول حضور دارد و به دلیل تفاضل گل دوم است. این تیم برابر نساجی در جام حذفی شکست خورد و حالا انگیزه آنها دو برابر شده اما ما برای برد به زمین می رویم و می دانیم که کار سختی داریم و باید هر سه امتیاز دیدار را کسب کنیم.

جدال بهترین و بدترین خط حمله

پارس جم تا اینجای کار با ۱۱ گل به همراه پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و استقلال با یک گل زده بدترین خط حمله را در اختیار دارد.

نکته جالب این است که آمار استقلال در کارهای دفاعی بهتر از پارس جم رده دومی است؛ چرا که شاگردان منصوریان با چهار گل خورده یک گل کمتر از رقیب روز جمعه خود دریافت کرده اند.

پارس جم شروع کارش در لیگ برتر فوق العاده بوده و از پنج هفته اول با چهار برد و یک تساوی ۱۳ امتیاز کسب کرده است، امتیازی که فقط پرسپولیس توانسته با آن برابری کند.

اما طرف دیگر استقلال است، تیمی که با خرید ستاره‌های میلیاردی هنوز نتوانسته نتایج خوبی بگیرد و کسب ۴ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن منصوریان را تا آستانه برکناری پیش برده است.

مسابقه دو تیم پارس جنوبی جم و استقلال تهران روز جمعه ساعت ۲۰ در ورزشگاه تختی جم برگزار می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.