رئیس کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: در جام جهانی ۹۸ ایویچ برنامه داشت تا با ۴ امتیاز به مرحله بعد برویم و برای آن هم برنامه‌ریزی خوبی کرده بود، اما متاسفانه تصمیمی گرفته شد که به هدفی که او داشت، نرسیدیم.

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: اگر بتوانیم ازبکستان را شکست دهیم مطمئنا روند صعود به جام جهانی تسریع خواهد شد، هر چند که معتقدم خیلی از کارهای لازم انجام شده و دیگر مشکلات گذشته وجود ندارد و طرفین به یک وفاق خوب رسیدند. در این بین ساکت هم آرامش خوبی ایجاد کرده است.

وی در مورد اینکه آیا این آرامش کی‌روش، آرامش قبل از طوفان نیست، گفت: بدبین نباشیم! شرایط تیم خوب است و می‌توان امیدوار بود.

عابدینی در مورد اینکه کی‌روش قبلا عنوان کرده بود که لیگ قهرمانان آسیا، بازی میکی‌موس است اما الان برای تیم‌های صعود کرده پیام تبریک می‌فرستد، گفت: کی‌روش باور پیدا کرده که بضاعت تیم ملی به خاطر لژیونرها خیلی به لیگ برتر گره نخورده ضمن اینکه برای پرستیژ فوتبال ایران و خود کی‌روش ضرورت دارد که ما در مسابقات مختلف قاره‌ای هم مطرح باشیم. آن هم جایی که باشگاه‌هایمان در یک نبرد نابرابر با رقبا از لحاظ اقتصادی رو در رو می‌شوند. بنابراین از این نظر برای کل فوتبال ما مفید است که در جمع ۱۶ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا ۳ تیم ایرانی حضور دارند.

رئیس کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال یادآور شد:‌ این مسائل نشان می‌دهد از زمان مدیریت کی‌روش هیچ گاه واپس‌گرا نبودیم و همواره رو به رشد حرکت کردیم که کی‌روش هم در این رشد نقش داشته است. ضمن اینکه باید آرام آرام سطح توقع‌مان بالا برود و نباید به همین جا هم قانع باشیم. چرا که در گذشته همواره جزو ۴ تیم برتر آسیا قرار می‌گرفتیم. به طور مثال پرسپولیس در دهه ۷۰ همواره به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا می‌کرد اما متاسفانه آن سال‌ها تیم‌ها با یک باخت حذف می‌شدند و ما هم چندین دوره سوم شدیم اما حالا فوتبال‌ ما این بضاعت را دارد که در رده اول آسیا نیز در سطح باشگاهی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

عابدینی در مورد اینکه چرا در این سال‌های اخیر هیچ گاه این اتفاق نیفتاده است، گفت: طی این سال‌ها فوتبال در آسیا دچار تحول عظیمی شده و نبرد برای کسب سهمیه و پیشرفت در فوتبال چندین سال است که در این قاره آغاز شده است. ضمن اینکه از زمانی که استرالیا به این قاره اضافه شده نیز یک رقیب سرسخت پیدا شده و از سوی دیگر چینی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هر چه در ورزش‌های انفرادی مثل شنا، ژیمناستیک و وزنه‌برداری مدال‌های جهانی و المپیک را هم درو کنند دیده نمی‌شوند و تا در فوتبال موفق نباشند غرور ملی‌شان ارضا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در فوتبال یک حالتی وجود دارد که تمنای مردم را پاسخ می‌دهد و چون یک ورزش دسته‌جمعی به شمار می‌رود، هارمونی، سازماندهی، شادابی مردم و مدیریت در آن معنا پیدا می‌کند و به همین دلیل دنیا می‌جنگد تا در این رشته حرف برای گفتن داشته باشد. از سوی دیگر فوتبال ما در این سال‌ها در وضعیت خوب اقتصادی نبوده و اگر حالا هم در رنکینگ آسیا اول هستیم به خاطر استعدادهایی است که در کشورمان وجود دارد. حالا هم باید کاری کرد که بیشتر هزینه کنیم تا ان‌شاالله در سطح اول آسیا در رده باشگاهی هم حرف داشته باشیم.

عابدینی در مورد اینکه تاج اعلام کرده بود باید هدف‌گذاری تیم‌های ملی از این پس صعود به دور دوم جا‌م‌های جهانی باشد، گفت: توقع خوبی است. فکر می‌کنم اگر به این روش بیندیشیم، می‌توانیم. تا حالا تجربه کسب کردیم و حالا باید از آن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در جام جهانی فرانسه ۹۸ ایویچ برنامه داشت تا با ۴ امتیاز به مرحله بعد برویم و برای آن هم برنامه‌ریزی خوبی کرده بود، اما متاسفانه تصمیمی گرفته شد که به هدفی که مرحوم ایویچ داشت، نرسیدیم. تا الان هم حرف تاج منطقی و خوب است و باید از آن استفاده کرد.معتقدم اگر تیم ملی با برنامه‌ریزی کی‌روش و شرایط و انضباطی که وجود دارد، یک مقدار در قرعه‌کشی شانس داشته باشد می‌توانیم به مرحله بعد هم برویم.

عابدینی در مورد اینکه اسپانسرینگ آدیداس به کجا رسید،‌گفت: ما قرارداد را فرستادیم تا آدیداس ایرادها را بگیرد و آخرین نظرات را برای ما ارسال کند. این قرارداد از نظر طرفین قطعی است و فقط باید به یک توافق نهایی رسید. الان بحث طرح مطرح نیست و بحث ایرادهای حقوقی است که باید برطرف شود.

وی در پایان در مورد اینکه تیم‌های ملی هر کدام با یک شکل و یک برند در رقابت‌های مختلف حاضر می‌شوند، گفت: تا یک قرارداد قاطع نبندیم این مسائل طبیعی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )