تماشاگران تیم فوتبال پرسپولیس درحالی به خاطر اتفاقات بازی با الوحده از حضور در ورزشگاه محروم شدند که فقط یک هفته از رای تعلیقی و دوساله این باشگاه باقی مانده بود!

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهارشنبه بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد باشگاه پرسپولیس به خاطر اتفاقات بازی با الوحده ۱۰ هزار دلار جریمه شده است و همچنین تماشاگران این تیم از حضور در ورزشگاه برای بازی با لخویای قطر محروم هستند.

AFC اشاره کرده بود که این محرومیت به خاطر رای تعلیقی بوده که در ماه می ۲۰۱۵ برای پرسپولیس در نظر گرفته شده بود. ۱۶ می ۲۰۱۵، پرسپولیس در چارچوب مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان رفت که این دیدار در ورزشگاه آزادی با حواشی خاصی همراه بود. AFC بعد از آن بازی پرسپولیس را ۳۰ هزار دلار جریمه کرد و یک جلسه محرومیت تعلیقی برای تماشاگران پرسپولیس در نظر گرفت تا در صورت تکرار این اتفاقات طی دو سال بعد، این محرومیت اجرا شود.

باتوجه به اینکه پرسپولیس سال گذشته در مسابقات آسیایی حضور نداشت و در بازی با الوحده پرتاب مواد منجره، انداختن لیزر در چشم بازیکنان حریف و مسائلی از این دست روی داد، محرومیت تعلیقی به اجرا در آمد تا تماشاگران پرسپولیس در آستانه یک بازی حساس در لیگ قهرمانان آسیا، از حمایت تیمشان محروم شوند.

نکته قابل توجه اینجاست که رای تعلیقی صادر شده در سال ۲۰۱۵، دو سال اعتبار داشت. در واقع رای AFC از ۱۶ می ۲۰۱۵ تا ۱۶ می ۲۰۱۷ (تا روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت) قابلیت اجرایی شدن داشت ولی چون تخلف هواداران پرسپولیس در بازی با الوحده (تاریخ ۸ می ۲۰۱۷) روی داد، این رای هم خود به خود صادر شده است. به سخن دیگر، اگر بازی با الوحده یک هفته دیرتر برگزار می شد، رای محرومیت تعلیقی قدرت اجرا شدن نداشت!

شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در این خصوص، گفت: اول از همه باید تاکید کنم که صحبتهای من، موضع AFC نیست. بنده قضاوتی نمی کنم و مسئولیتی در این ارتباط ندارم.

وی افزود: مهمتر از قضیه اعتراض پرسپولیس به رای، این موضوع است که چنین اتفاقی چطور رخ داده است. پرسپولیس در ۱۶ می ۲۰۱۵ تخلفاتی را مرتکب شد و AFC هم محرمیت تعلیقی دو ساله را در نظر گرفت. متاسفانه اتفاقات بازی با الوحده، یک هفته پیش از اتمام موعد آن رای تعلیقی روی داد و این محرومیت را در پی داشت یعنی اگر هفت روز بعد از بازی با الوحده، این اتفاقات می افتاد، تاریخ رای تعلیقی تمام شده بود و جریمه ها، بر اساس اتفاقاتی بود که در بازی رخ می داد نه رای تعلیقی.

عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره اینکه آیا اعتراض باشگاه پرسپولیس در زمان کم باقیمانده تا بازی با لخویا می تواند موثر باشد یا خیر؟ گفت: همانطور که گفتم من مسئول این کار نیستم ولی روند کار اینطور است که پرسپولیس می تواند با ارائه دلایل، درخواست تجدیدنظر در رای را بدهد. بعید می دانم رای تغییر کند ولی پرسپولیس باید تلاش خودش را انجام بدهد. مالزی، شنبه و یکشنبه تعطیل است و زمان زیادی تا بازی نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.