تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتورسازی در حالی در هفته بیست و هشتم به دیدار هم می‌روند که برخی کارشناسان آن را یکی از حساس ترین بازی های فصل می‌دانند.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: استقلال یا استقلال منصوریان و یا بهتر است بگوییم تیم های منصوریان، تیم هایی هستند توانمند در بازی های «کنش گرایانه». منصوریان در نفت تهران هم توانمندی‌اش را روی چنین بازی‌هایی را نشان داده بود و با همین شیوه دو فصل نفت را در کورس قهرمانی نگه داشت. منصوریان قدری زمان نیاز داشت تا بازیکنان مورد نظرش در استقلال را با این نوع فوتبال آشنا کند و بازیکنان به شرح وظایف شان به خوبی پی ببرند. «استقلالِ منصوریان»، تیمی است متخصص در بازی هایی که تیم مقابل قرار است ابتکار بازی را به دست بگیرد و برای پیروزی به میدان بیاید. آنگاه است که توانایی بازیکنان این تیم در این فوتبال مشخص می‌شود.

استقلال با هدایت منصوریان در این فصل بازی‌های بزرگی را به سود خود خاتمه داد. نگاهی به نتایج این تیم نشان می‌دهد که آبی پوشان عمدتا در برابر تیم‌های بالای جدول خوب نتیجه گرفته‌اند. دربی ۸۴ شاخص ترین بازی تیم منصوریان با این سبک بود. دادن توپ و به حریف و گرفتن فضا از این تیم. ایجاد ازدهام در منطقه دفاعی خودی و خلوت کردن منطقه دفاعی حریف. منصوریان همواره با داشتن بازیکنانی با توانمندی های خاص خودش فوتبالی اقتصادی ارائه می دهد، کم حمله اما معمولا حملاتش را به ثمر می رساند. به همین علت که این تیم هم دارای بهترین خط حمله لیگ است و هم در همه بازی های خود گلزنی کرده است.

تیم منصوریان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر در دیداری فینال گونه میهمان تراکتورسازی است. دیداری که نتیجه آن در تعیین نایب قهرمان این فصل تاثیر فراوانی دارد. حساسیت آن بسیار بالاست و در خصوص حاشیه های این بازی هم به کرات گفته شده است. اما جدا از حاشیه ها، فراموش نکنیم این یک بازی بین تیم های اول و دوم جول است و می تواند بار فنی بسیار بالایی داشته باشد.

از آنجایی که این بازی در خانه تراکتورسازی انجام می شود و این تیم بیشتر از استقلال به پیروزی نیاز دارد، قاعدتا این تراکتورسازی است که باید میدانداری کرده و با رویکرد تهاجمی در زمین حاضر شود و این یعنی یک بازی «کنش گرایانه». همان چیزی که منصوریان و تیمش انتظارش را دارند و البته تخصص مقابله با چنین تیم هایی در چنین میادینی.

البته شاید امیر قلعه نویی چاره ای هم نداشته باشد و مجبور بره انجام این نوع بازی است. چرا که استقلال یک امتیاز از این تیم بیشتر دارد و حتی مساوی این دیدار هم معنای شکست تیم میزبان در این بازی را دارد.

باید دید که آیا منصوریان همان تله هایی که در دربی برای پرسپولیس گذاشت، برای تراکتورسازی هم می گذارد و باز هم نتیجه می گیرد یا خیر. آیا امیر قلعه نویی تن به خواسته منصوریان می دهد و با استفاده از شرایط میزبانی دست به یک بازی «کنش گرایانه» می‌زند؟

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.