هوشنگ نصیرزاده محرومیت باشگاه‌ها به خاطر بدهی مالی را حق قانونی فیفا می‌داند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حکمی که فیفا برای محرومیت استقلال از نقل و انتقالات بود برای باشگاههای ایرانی تازگی داشت. این نوع محرومیت برای اولین بار است که برای یک باشگاه ایرانی اعمال می شود و معنای آن این است که باشگاه استقلال نه تنها نمی تواند دیگر بازیکن تازه ای به خدمت بگیرد، بلکه اجازه استفاده از بازیکنانی مثل آندرانیک تیموریان و سرور جپاروف که در تعطیلات نیم فصل گرفته است را هم ندارد.

هوشنگ نصیرزاده عضو کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال درباره ماده قانونی که مطابق آن این رای برای استقلال صادر شده است می گوید:

«فیفا طبق ماده ۲۲ آیین نامه نقل و انتقالات خودش این حق را برای خود قائل است که هر شکایتی از بازیکنان و باشگاههای بین المللی را بررسی کند. بررسی چنین شکایاتی در اتاق حل اختلاف فیفا موسوم به NDRC صورت می گیرد. بعد از اینکه آرا صادر شد توسط قضات مربوطه مهلت زمان مقرری را مشخص می کنند که فرق بازنده در پرونده، چه شخص حقیقی یا حقوقی، پول ها را به طرف مقابل برگرداند و اگر این فرجه زمانی رعایت نشود، برای انجام تنبیهات احتمالی و ضمانت اجرایی پرونده برای کمیته انضباطی ارسال می شود. کمیته انضباطی و رئیس دپارتمان آن که معمولا یک خانم است یک نامه برای طرف بازنده می فرستد و از آنها می خواهد که پولی که محکوم شدند را پرداخت کنند. یک مهلت دیگر هم مشخص می کند. اگر بعد از این زمان، پول پرداخت نشد یا اینکه طرف برنده به فیفا نامه بنویسد که من هنوز پولم را دریافت نکردم، آن زمان کمیته انضباطی فیفا اگر بازنده شخص حقوقی باشد او را از نقل و انتقال محروم می کند، یا از او امتیاز کسر می کند و یا به دسته پایین تر سقوط می دهد. متاسفانه فیفا این موضوع سقوط به دسته پایین تر و کسر امتیاز را تا به حال درباره باشگاههای ایرانی اعمال کرده است و این در حالی است که آنها در این مدت حتی نتوانستند به دلیل تحریم ها بدهی خودشان را از طریق سیستم بانکی به ما پرداخت کنند اما این انتظار را دارند که ما توسط همان سیستم بانکی که تحریم است پول های بازیکن های خارجی را به آنها پرداخت کنیم.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.