تبریز - تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز برای حفظ روند مثبت نتیجه گیری خود در لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور باید با دست پر از زمین پیکان خارج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته شانزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور امروز با انجام سه دیدار پیگیری می شود که در یکی از این بازی ها تیم گسترش فولاد تبریز در زمین تیم پیکان تهران به میدان می رود.

این دیدار یکی از سه مسابقه امروز هفته شانزدهم است که به میزبانی پیکان برگزار خواهد شد. هم اکنون در جدول رده بندی تیم گسترش فولاد با ۲۰ امتیاز در جایگاه نهم و پیکان با ۲۵ امتیاز در خانه چهارم جدول رده بندی مسابقات ایستاده اند.

فاصله پنج امتیازی دو تیم پس از پایان بازی امروز می تواند به دو امتیاز کاهش یافته و یا به هشت امتیاز افزایش یابد و از این رو می توان بازی مستقیم و رو در روی دو تیم پیکان و گسترش فولاد را مصافی شش امتیازی تشبیه کرد.

پیکان در صدد ورود به مثلث بالانشینان

پیروزی پیکان در این بازی می تواند این تیم را به مثلث بالانشینان نزدیک تر کرده و به جدی ترین تعقیب کننده پرسپولیس و تراکتورسازی تبدیل کند. البته ذوب آهن که هم امتیاز با پیکان است و به دلیل تفاضل گل در رده سوم است، این هفته میزبان سیاه جامگان است و با احتمال پیروزی تیم اصفهانی، پیکان علیرغم برد در بازی امروز باز هم در رده چهارم خواهد ماند. مگر اینکه پیکان بتواند تفاضل گل خود را هم برابر گسترش فولاد بهتر کند که این موضوع با توجه به اینکه گل آوراژ پیکان ۳+ و ذوب آهن ۱۰+ است تا حدودی بعید به نظر می رسد.

گسترش در اندیشه کاهش فاصله

پیروزی گسترش فولاد متحول شده در بازی امروز اما فاصله دو تیم را به دو امتیاز کاهش خواهد داد و این می تواند تیم تبریزی را به جمع مدعیان نزدیک تر کند. اگرچه چهار تیم نفت تهران، فولاد، استقلال تهران و سپاهان تیم های مابین پیکان و گسترش فولاد در جدول هستند اما برتری شاگردان کمالوند در این بازی چنانچه با ناکامی تیم های یاد شده همراه باشد، آنگاه آبی های تبریز به نیمه بالایی جدول صعود کرده و گام رو به جلوی دیگری در لیگ شانزدهم خواهند برداشت.

تحول محسوس در آبی های تبریز

گسترش فولاد در چند بازی اخیر خود در نیم فصل اول منهای بازی جام حذفی برابر ذوب آهن اصفهان که با شکست خانگی دو بر صفر و کناره گیری از جام همراه بود، در بازی های لیگ توانست ناکامی اوایل فصل خود را جبران کند.

تیم کمالوند با وجود اینکه در هفته های منتهی به آخر نیم فصل با رقبای قدری چون تراکتورسازی، استقلال، سپاهان، نفت تهران، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان بازی کرد اما با این حال فقط به تراکتورسازی دو بر صفر باخت و پس از آن استقلال را در تهران دو بر دو متوقف کرد، سپاهان را در تبریز دو بر یک برد، با نفت در تهران یک بر یک مساوی کرد، استقلال خوزستان را در تبریز با شکست دو بر یک بدرقه کرد و در خانه صنعت نفت نیز با یک گل به برتری رسید.

این نتایج در حالی برای گسترش فولاد رقم خورد که این تیم تا هفته هشتم و بازی برابر پدیده در تبریز هرگز رنگ پیروزی را ندیده بود. پنج تساوی و دو باخت حاصل عملکرد گسترش فولاد در هفت هفته نخست لیگ بود که این تیم را در ردیف قعرنشینان قرار داده بود اما همانطور که گفته شد، تیم کمالوند از بازی با استقلال در تهران تا انتهای نیم فصل اول چهره ای متحول شده از خود نشان داد و حالا در جمع میانه جدولی ها قرار دارد.

مصاف دو تفکر متفاوت

در خصوص بازی امروز گسترش فولاد در خانه پیکان نظرات یکی از کارشناسان و مربیان جوان فوتبال استان را جویا شدیم. رضا حداد بازیکن سابق تیم تراکتورسازی تبریز و تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید که سابقه حضور در جام جهانی جوانان را در کارنامه دارد، در خصوص این مسابقه گفت: دیدار پیکان و گسترش فولاد به عقیده من مصاف دو تفکر و دو تاکتیک متفاوت است. مجید جلالی مربی است که در همه تیم هایی که بوده قدرت دفاعی را اولویت تاکتیکی خود قرار داده است. در سوی مقابل فراز کمالوند هم یک مربی با خصوصیات و تفکرات تهاجمی است و همه تیم هایی که داشته، هجونی بازی کرده اند.

خط دفاع قوی برای تیم جلالی

وی ادامه داد: تیم پیکان تا به اینجای کار توانسته با مجبد جلالی نتایج خوبی کسب کند و به رتبه چهارم جدول برسد. با اینکه پیکانی ها در دفاع خوب هستند، اما نباید از خط حمله این تیم به کلی غافل شویم چراکه پیکان مهاجم خطرناکی مثل گادوین منشا دارد که می تواند هر دفاعی را به هم بریزد. این مهاجم در اغلب بازیهای پیکان تاثیر مثبتی داشته و نقش مهمی در امتیازگیری تیمش ایفا کرده است.

گسترش نباید گل بخورد

حداد با اشاره به راهکار پیروزی تیم گسترش فولاد در بازی امروز گفت: گسترش فولاد امروز اول باید دفاع سر و سامان یافته ای داشته باشد تا گل نخورد چراکه خط حمله این تیم همانطور که گفتم زهردار است و احتمال گلزنی اش وجود دارد. تیم کمالوند در هر پنج بازی اخیر خود در لیگ گل زده و جالب اینکه به تیم هایی مثل استقلال تهران، سپاهان و استقلال خوزستان دو گل زده است و این نشان می دهد که خط حمله گسترش فولاد برای هر تیمی خطرناک است.

سه امتیاز مهم برای گسترش فولاد

مهاجم سابق تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با تاکید بر اهمیت بازی امروز گسترش فولاد برابر پیکان یادآور شد : تیم گسترش فولاد روند رو به رشدی را در پیش گرفته و من اعتقاد دارم چنانچه بتواند از بازی سخت امروز در خانه پیکان تهران با دست پر بیرون بیاید، نظر سرمربی این تیم را مبنی بر ایستادن در جمع شش تیم بالای جدول را تایید خواهم کرد و البته فراز کمالوند قطعا به توانایی های تیمش اعتقاد دارد که چنین اظهار نظری را داشته است و حالا بازی با پیکان می تواند گامی مهم در جهت تحقق این وعده باشد.

وی گفت: تیمی که در بازی امروز کمتر اشتباه کند قطعا پیروز خواهد شد و امیدوارم که تماشاگران بازی تاکتیکی و فنی زیبایی را تماشا کنند.

گفتنی است دیدار تیم های پیکان تهران و گسترش فولاد تبریز از چارچوب بازی های هفته شانزدهم لیگ برتر باشگاه های کشور از ساعت ۱۵ امروز پنجشنبه ۲۳ دی در تهران برگزار خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.