آبادان - سرمربی سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: قراردادی که مدیرعامل باشگاه برای برکناری به من نشان داد مخدوش است و برخلاف توافق طرفین است.

نادر دست نشان که روز چهارشنبه به صورت ناگهانی از سوی هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان از هدایت این تیم برکنار شد در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص این اتفاق اظهار کرد: صبح امروز در جلسه شرکت کردیم که عیسی زاده مدیرعامل باشگاه، شاملی عضو هیئت مدیره و امین فر سرپرست تیم حضور داشتند. در این جلسه مدیرعامل باشگاه به من گفت که «هیئت مدیره باشگاه تصمیم گرفته است که شما دیگر در تیم حضور نداشته باشد و لازم می دانم از رحمات شما تشکر کنم».

وی افزود: من به عیسی زاده گفتم «شما نامه ای به من مبنی بر قطع همکاری بدهید که من با مجوز شما سر تمرینات نروم» که در جواب من رفت و نامه ای در دست برگشت و گفت این نامه را امضا کنم. وقتی نامه را به من داد، دیدم نامه فسخ قرارداد است. همانجا به او گفتم این که نامه فسخ قرارداده و این در حالی است که من از شما خواستم تا نامه ای به من بدهید که من برکنار شدم و نباید سر تمرین بروم.

دست نشان بیان کرد: همان جا اعلام کردم که فسخ قرارداد مربوط به زمانی است که ما با یکدیگر تسویه حساب کرده باشیم.

وی ادامه داد: عیسی زاده دوباره رفت و آمد و قرارداد داخلی را آورد و گفت تا مطالعه کنم و این را امضا کنم. به نامه نگاه کردم و متوجه شدم که قرارداد داخلی من از نظر خودم عوض شده و مخدوش است. یک برگه کپی به من داده که یکی از تبصره هایش آن است که اگر تیم جزو ۱۰ تیم اول لیگ برتر نبود امکان تغییر من باشد این در حالی است که در ابتدای فصل قرار ما بر آن بود که اگر تیم جزو ۱۲ تیم جدول لیگ نباشد این تغییر صورت گیرد و من با قبول این پیش شرط همکاری ام را آغاز کردم

سرمربی سابق صنعت نفت آبادان گفت: ضمن آنکه یک بند قرارداد من این بود که من پیش قرارداد ۸۰۰ میلیون تومان کرده بودم که عیسی زاده گفت قرارداد شما۵۰۰ میلیون تومان است و من گفتم برای یک مربی لیگ برتر ۵۰۰ میلیون تومان معنی ندارد. عیسی زاده گفت «قراردادت را ۶۰۰ میلیون تومان می زنیم و هر رده ای که پیش آمدی ما ۲۰۰ میلیون تومان آن را افزایش می دهیم» حساب کردیم دیدم که اگر جزء سه تیم اول برسیم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می رسد، جالب اینجاست که در نامه داخلی که به من تحویل داد چیزی تحت عنوان افزایش قرارداد و پاداش لحاظ نشده بود.

دست نشان با اشاره به موقع تنظیم قرارداد خود با مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان در ابتدای فصل عنوان کرد: چیزی که من و مدیرعامل با هم توافق کردیم دست نویس کرده بود و داده بود تا منشی آن را به شکل تایپ شده چاپ کند. سرپرست تیم فوتبال نفت شاهد است، زمانی که این قراردادها را می آورد تا من امضا کنم، دو بار منشی برخی از کلمات، جملات و مبالغ را اشتباه نوشته بود و ما امضا می کردیم و ما متوجه اشتباه شدن می شدیم و باز مجدد او نامه را می برد تا تصحیح کند. من دیگر متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد که الان امروز این نامه داخلی از ۱۲ تیم رسید به ۱۰ تیم،

وی بیان کرد: همه شاهدند که منه در بسیاری از مصاحبه هایم نیز اعلام کردم که طبق قول و قرار با هیئت مدیره باشگاه من تیم را بایستی در میان ۱۲ تیم اول نگه دارم و اگر این حرف اشتباه بود چرا عیسی زاده یک بار در این باره به من گوشزد نکرد که اشتباه می گویم و باید تیم در لیست ۱۰ تیم باشد نه بیشتر، چطور به یک باره از ۱۲ تیم می شود ۱۰ تیم، آیا این انصاف است؟

دست نشان ادامه داد: عیسی زاده مدعی است که من این نامه را امضا کرده ام و من به او گفتم که آنچه من و شما با هم قول و قرار کردیم از رده دوازدهم به جلوتر بود. الان تیم هم در رده یازدهم قرار دارد، اگر تیم در رده ۱۲ به بعد قرار می گرفت شما حق داشتید قرارداد من را یک طرفه فسخ کنید و ۵۰ درصد از قرارداد من را پرداخت کنید. با توجه به آنچه در قالب این نامه داخلی نوشته و به دست من داده اند، به نظر شما اگر تیم من قهرمان می شد، دستمزد من ۶۰۰ میلیون تومان می شد؟ و هیچ مبلغی به قرارداد من اضافه نمی شد؟

سرمربی سابق صنعت نفت آبادان بیان کرد: چطور سال گذشته که من نیم فصل هدایت تیم را بر عهده گرفتم قرار داد بستید ۲۰۰ میلیون تومان و گفتید اگر تیم را آوردی لیگ برتر این مبلغ به ۵۰۰ میلیون تومان می رسد. اما امسال ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد و دیگر هیچ. معلوم است که در قرار داد بنده دست برده شده و برای اینکه بتوانند فیروز کریمی را به جای من بیاورند، قرارداد من دست کاری شده است.

قرارداد مهر باشگاه را ندارد

دست نشان بیان کرد: از نکات قابل توجه در این نامه آن است که این قرارداد مهر باشگاه ندارد و تنها اثر انگشت من پای نامه هست و مدیرعامل تنها امضاء کرده است. یک رونوشت از این نامه اکنون در اختیار بنده هست. سئوال من آن است که این قرارداد چرا فقط امضا دارد و مهر شده نیست؟

وی توضیح داد: ناراحتی بنده هم از این بابت است و کاری هم به دعوت چراغ خاموش فیروز کریمی ندارم. همین که مردم آبادان از من راضی هستند برای من به اندازه دنیا ارزش دارد اما با این ناجوانمردیها دل آدم می شکند. انتظارم از مدیرعامل باشگاه آن بود که وی امانتدار باشد.

دست نشان بیان کرد: من به مدیرعامل باشگاه گفتم که حاضرم دست بر روی قرآن بگذارم که میان من و شما چیزی که قول و قرارش را گذاشتیم ماندگاری در لیست ۱۲ تیم بود نه ۱۰ تیم، اما مطمئنم که شما حاضر به انجام این کار (دست روی قرآن گذاشتن) نیستید.

وی بیان کرد: عیسی زاده مبلغ قرارداد من را پائین آورد و از آن طرف انگیزه من را بالا برد که هر رده ای که بالا تر رویم ۲۰۰ میلیون به مبلغ قرارداد اضافه می شود و حتی در قرارداد داخلی مان که به صورت دست نوشت تنظیم شده بود، مبالغی که از بابت بالا آمدن تیم در هر رده عایدم می شود را نوشت، اما اکنون هیچکدام از آنها در این نامه داخلی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه صنعت نفت آبادان روز چهارشنبه در اقدامی ضمن برکناری نادر دست نشان از هدایت تیم بزرگسالان این باشگاه، فیروز کریمی را به عنوان سرمربی تیم معرفی کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.