رئیس اسبق کمیته داوران فدارسیون فوتبال گفت: امیدوارم داوران همیشه به عدل و انصاف قضاوت کنند.

سیدرضا غیاثی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ۱۰ شهریور روز داوران فوتبال در قاره آسیا گفت: من این روز را به همه داوران فوتبال و همه داوران رشته‌های دیگر هم تبریک می‌گویم. امیدوارم همیشه سلامت و توانا باشند و بتوانند به عدل قضاوت کنند. تیم‌ها زحمت می‌کشند تا در مسابقات موفق شوند و بازیکنان و مربیان بعد از خداوند چشمشان به داوران است تا آنها عدل و انصاف را در میدان مسابقه اجرا کنند.

وی ادامه داد: داوری‌ها و قضاوت‌ها به پایان می‌رسد و آنچه که در ذهن‌ها و خاطره‌ها باقی می‌ماند وجدان و عدالت داوری است و اینکه داوران عادلانه قضاوت کنند. اینهاست که یادگاری می‌ماند. داور اگر اشتباه سهوی هم مرتکب شود خودش را مذمت نمی‌کند زیرا پیش وجدان خودش آسوده‌خاطر است که تلاشش را برای قضاوت خوب انجام داده است.

غیاثی با اشاره به شباهت داوران فوتبال با قاضیان دادگاه گفت: قاضی‌ها در دادگاه پرونده‌ای را در اختیار می‌گیرند. پرونده‌ای که پلیس و بازپرس‌ها آن را تکمیل کردند و بعد در مورد آن رای صادر می‌کنند اما در فوتبال داوران باید خودشان تخلف و جرم را شناسایی کنند. خودشان رای بدهند و خودشان آن را اجرا کنند. رایی که قابل تجدیدنظرخواهی هم نیست. همه اینها در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید اتفاق بیفتد. اینها همه نشانگر حساسیت و سختی کار داوران در زمین فوتبال است.

رئیس اسبق کمیته داوران با اشاره به خاطره‌ای از یک مربی فقید عنوان کرد: استاد حسین فکری همیشه می‌گفت وقتی در زمین خاکی بازی می‌‌کردیم و به خانه  می‌رفتیم. وقتی قیافه‌مان در هم بود مادرم می‌گفت باز هم داور حقتان را خورده است! فکری می‌گفت همیشه باخت‌ها را به گردن داوران می‌اندازیم. اکنون هم این قضیه در فوتبال ما صدق می‌کند. مربیان باخت‌ها را به گردن داور می‌اندازند.

غیاثی افزود: داوود نصیری استاد مسلم داوری بود. یاد او را باید زنده نگه داریم. روحش شاد باشد. او به داوری فوتبال ایران خدمات زیادی کرد. در هر حال باید روز داوری را به همه داوران تبریک بگویم و همه ما می‌دانیم که بزرگ‌ترین قاضی خداوند است و به فرمایش مولایمان حضرت علی (ع) قضاوت نباید به شک باشد و باید به یقین باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.